Dagens Dagbok – Onsdagen den 18 augusti 2010 – Jobbet.


I dag var det den tredje arbetsdagen på terminen, men den första ”riktiga” arbetsdagen. För i dag så kom alla skolbarnen tillbaka, och också alla våra ”skickningar”.

 

Jag började arbetsdagen med att städa matsalarna tillsammans med en kollega. Efter det så ”dukade” jag, alltså förberedde alla tre matsalarna inför vår lunchservering. Och slutligen så jobbade jag som försteman i stora matsalen.

 

Vi serverade korv och makaroner i dag. Och vår salladsbuffé. Ketchup och senap hade vi också.

 

Det blev en ganska så rörig dag i dag. Men det är det alltid så här dom första dagarna. Eftersom barnen inte har några riktiga lektioner än, så blir det alltid lite struligt med lunchtiderna för dom.

 

Allt flöt ändå på helt okej. Fulltalig personalstyrka var vi. Och ingenting speciellt hände.

 



Uppdaterat:

 

Snurran skriver alltid så bra om vårt jobb tycker jag. Titta gärna in i hennes blogg. :-D

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

rodnar ;-)

2010-08-18 @ 20:49:01
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det tror jag nog inte! ;-)

2010-08-18 @ 20:54:06
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0