Dagens Dagbok – Onsdagen den 4 augusti 2010 – Hela Dagen. (Med två fotografier).


Och i morse så larmade också mobilen klockan halvsju. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen åt jag frukost, fikade, och läste nyheter i datorn.

 

Jimmy hade gått upp vid femtiden, och Borzko vid halvsextiden, och dom hade båda två som vanligt åkt iväg till sina respektive jobb.

 

Jenny hade jobbat natt, och blivit lite sen på morgonen, och kom hem vid strax före nio. Hon la sig då förstås direkt för att sova.

 

En tråkig dag, vädermässigt i alla fall, här på morgonen. Mycket regn hela natten, men bara lite duggregn när jag vaknade. Det gick snabbt över, och det blev sen uppehållsväder. Men det var grått, mörkt, fuktigt, trist, och höstlikt ute.

 

Jag bestämde mig för att ha en innedag, med både nytta och nöje.

 

Det här höll jag bland annat på med: tvättade och tumlade handdukar, tvättade och tumlade kläder, lyssnade på tre stycken sommarprogram, broderade lite på en korsstygnskylskåpsmagnet, fixade och donade med massor med olika små hushållsbestyr, med mera.

 

Jag började också att läsa i en ny bok: ”Livet vinkar (som en Kurt)” av Katarina Danielsson. Och så småningom, senare under eftermiddagen, så läste jag också ut boken.

 

Vid tolvtiden så kom regnet tillbaka, och sen så vräkte det ner större delen av eftermiddagen.

 

Och jag fortsatte som tidigare.

 

Höstens stora bokkatalog kom med posten idag.

 

 

Klockan fyra hade Jenny beställt väckning, och det fick hon förstås. Hon åt lite ”frukost” och vi hade en pratstund. Sen så gjorde hon sig i ordning, och så stack hon iväg vid femtiden. Hon skulle träffa kompisar, och sen jobba ännu ett nattpass i natt.

 

Jimmy kom hem från jobbet vid femtiden. Och då åt han och jag middag tillsammans.

 

Efter det så satte jag mig på balkongen. För då hade äntligen alla molnen försvunnit, och solen hade kommit fram.

 

Satt där och läste i en ny bok: ”Aldrig stanna kvar” av Pär Östling, till sjutiden, då solen försvann bakom huset framför oss. Då gick jag in och fortsatte att läsa i vardagsrummet istället.

 

Jimmy fixade sen avsnitt sju av ”True Blood” till mig, och jag satte mig då direkt och tittade på det.

 

 

Borzko kom hem från jobbet vid niotiden. Middag hade han redan ätit, men en fika tog vi alla tre, i köket.

 

Datorn och boken sen resten av kvällen för mig.


 


Kommentarer
Postat av: Snurran

skönt att det har varit bättre väder idag iallafall!

2010-08-05 @ 19:53:30
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, i dag har det varit jätteskönt! Har varit utomhus (och på balkongen) nästan hela dagen! :-D

2010-08-05 @ 20:01:20
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0