Dagens Dagbok – Söndagen den 15 augusti 2010 – Hela Dagen. (Med ett fotografi).


Och även i morse så larmade min mobil klockan halvsju, på sommarlovets sextiosjunde och sista dag… Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen åt jag frukost, fikade, och läste nyheter i datorn. Och sen så satte jag mig och läste en stund i min bok.

 

Borzkos mobil larmade klockan nio, och han gick då upp. Efter att han hade genomgått sina morgonbestyr så åt han frukost, och jag tog en fika och en pratstund med honom.

 

Jimmy vaknade också ungefär samtidigt, och gick då upp. Så han åt också frukost, och vi satt en stund i köket alla tre och fikade och pratade.

 

Borzko stack sen iväg mot Farstahallen för att träna även i dag. Jimmy satte sig framför datorn.

 

Själv hade jag ju ångest, som jag alltid har dagen innan jag ska börja jobba igen. Mådde dåligt, med huvudvärk och magvärk. Ville inte göra någonting i dag, bara vara hemma och tycka synd om mig själv. ;-/ (Ja, jag veeeet att jag är jättelarvig…)

 

Jag lyssnade på två sommarprogram, Darin Zanyars från i förrgår, och Monika Fagerholms från i går. Broderade lite korsstygn på en kylskåpsmagnet under tiden.

 

Efter det så satt jag med datorn en stund, och sen läste jag lite i boken.

 

Borzko kom hem från gymmet igen vid ettiden. Då blev det lite lätt lunch och en fika.

 

Sen fortsatte jag att varva bokläsning med datorstunder.

 

Borzko stack sen iväg igen vid halvfyratiden. Han skulle möta upp med några jobbarkompisar, äta en pizza med dom, och sen gå på fotbollsmatch på Söderstadion och se Hammarby spela.

 

Jimmy och jag åt middag vid fyratiden.

 

Sen så satte jag mig återigen i vardagsrummet. Lyssnade på ännu ett sommarprogram, dagens, med Staffan Scheja.

 

Och sen så läste jag ut boken ”Vildsint”. (Recension är redan bloggat i ett separat inlägg tidigare i kväll).


Satt sen med datorn en stund och höll på med lite allt möjligt.

 

Borzko kom hem igen vid halvåttatiden. Han satte sig då och läste i sin bok.


Jag började att läsa i en ny bok: ”Den drunknade” av Therese Bohman.

 

Lite smågodis blev det som tröst också…

 

 

Och i morgon bitti så kommer mobilen att larma klockan halvfem… Första arbetsdagen på höstterminen i morgon… Sommarlovet 2010 är slut…

 



Kommentarer
Postat av: Anneli

Kära Bim.



Nu får du förlåta mig men jag måste bara få säga detta. Med tanke på att du har varit "ledig" hela sommaren när andra har arbetat så tycker jag faktiskt inte synd om dig att du börjar jobba imorgon. Även om du kanske inte vill att folk ska tycka synd om dig. Men det är så jag ser det hoppas du förstår. Själv går jag in på min sista vecka att arbeta. Sen har jag semester om än så bara en vecka.

Kram och lycka till med jobbet.

2010-08-15 @ 21:40:24
URL: http://smoggen.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anneli: Självklart är det inte synd om mig. Varför skulle det vara det? Men jag kan ju inte heller faktiskt rå för att jag mår lite dåligt så här dagen innan. Ju längre ledighet - ju värre att komma igång igen. Så är det i alla fall för mig.

2010-08-15 @ 21:51:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Marianne

Trots att jag själv "bara" haft 1 + 3 veckor i sommar kan jag förstå din ångest. Kanske blir den ännu värre när man varit ledig så länge. Jag har två veckor i höst att längta till. Det känns härligt. Och direkt efter det börjar ju kören igen.

2010-08-15 @ 21:51:53
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marianne: Ja, för mig är det så. Mycket värre att komma igång när man har varit ledig länge. Jag kan tänka mig hur det är för dom som är långtidssjukskrivna och arbetslösa... Men det är ju alltid jobbigast så här innan. Det blir säkert bra i morgon bara jag kommer dit. Men jag lär ju inte kunna sova mycket i natt precis... :-/



Vart åker du i höst då?



Ja, åh, vad man längtar till kören nu! Spännande att få höra vad det blir för låtar i höst! :-D



2010-08-15 @ 21:56:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Akå

Kommer säkert kännas bättre när du kommer in i vardagsrutinerna igen. Det är ju trots allt bara 5 dagar till fredag :D

(och ni åker ju till underbara thailand i vinter. jag är sååååååååååååå avis) Kram till dig!

2010-08-15 @ 22:00:58
Postat av: Snurran

Du kanske ska ansöka om semestertjänst istället? ;-)

2010-08-15 @ 22:04:40
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Tack för dina uppmuntrande ord! Och jag ska snart börja nedräkningen till Thailand! :-D

2010-08-15 @ 22:05:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Hahaha! Ja, jag kanske borde det! Då kanske det vore liiiite lättare att komma igång! ;-D

2010-08-15 @ 22:06:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag hoppas att det går bra för dig imorgon på jobbet. Och du har all rätt i världen att känna som du gjort idag. Man rår inte för hur man känner och det är väl inget konstigt om det känns jobbigt att börja jobba igen? Tror att de flesta känner så. Tycker om din blogg för att du skriver som det är, vissa bloggare låtsas som att allt är så bra hela tiden och att de aldrig oroar sig. Men du är ärlig, och det gillar jag.



Jag har inte kommenterat sen innan midsommar men det hände en tråkig sak då (inte med mig, men med en i familjen), jag vill inte skriva mer just här, men det har varit en tuff sommar. Men allt börjar bli lite bättre med personen det handlar om.



Som sagt, hoppas jobbet går bra och effter imorgon är det "bara" 4 dagar kvar till helgen.



Kramar

2010-08-15 @ 22:18:02
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Hej! Vad roligt att du skrev! Jag har faktiskt saknat dig och dina kommentarer!



Men då förstår jag... Om det har varit tråkigheter i familjen. Skönt att du mår bra i alla fall, och att det börjar bli bättre med det andra.



Skriv gärna igen när du känner för det.



Och tack för dina snälla ord!

Kram på dig!

:-)



2010-08-15 @ 22:28:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: MariaJ

Förstår precis din känsla! Jag älskar mitt jobb men känner också ångest, sorg eller vad man ska kalla det när semestern är slut. Sen när man kommer till jobbet igen så "rättar" det till sig igen. Tror faktiskt att det är värre efter en så lång ledighet som du haft så känn dig helt normal!

Du är en människa med känslor, det är så det ska vara!

2010-08-16 @ 06:28:42
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Tack! Det känns bättre nu i dag! :-D

2010-08-16 @ 14:49:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Vinner jag dessutom pris är det er jag delar vinsten med.



http://blogg.veckorevyn.cm/pinsamt/2010/08/01/lankar/



Skulle iaf bli jätteglad för din röst

Kram Bitte

Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> bitte: Okej. Kanske kollar in.

2010-08-16 @ 17:21:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag förstår dig precis!! Att få ångest inför jobbet.. jag pluggar och har varit ledig hela sommaren, och jag får oxå ångest.. spelar ingen roll om folk skriver "jag har bara haft si och så lite semester så de är inge synd om dig", för denna blogg handlar om dig och dina känslor.. synd är de om ingen kanske, men man känner som man känner... och det är jobbigt..

2010-08-16 @ 17:26:56
URL: http://jessica25.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jessica: Håller absolut med dig! Och redan i dag så känns det mycket bättre! :-D

2010-08-16 @ 17:51:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0