"Den som vakar i mörkret" av Helene Tursten - 2010 - Bok

---------    

Recension av boken: "Den som vakar i mörkret" av Helene Tursten (2010) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman / Kriminalroman)

---------


"Dold av mörkret iakttar han kvinnorna. Han har en överenskommelse med dem, och så länge de är trogna beskyddar han dem. Men när de syndar straffar han dem med döden.

En kvinna hittas död på en kyrkogård, strypt och paketerad i plast. Kroppen är omsorgsfullt rengjord och mördaren har inte lämnat några spår efter sig. Några dagar före mordet har kvinnan fått en blomma sam ett kort med obegriplig text och ett fotografi på sig själv. Kriminalinspektör Irene Huss och hennes kollegor i Göteborg har varken ledtrådar eller motiv och när ett liknande mord begås strax därefter börjar jaktken på mördaren bli desperat."


---------  

(Kopierat från piratforlaget.se)

---------

Jag har faktiskt aldrig läst en endaste bok tidigare av Helene Tursten, trots att det här var hennes nionde bok om Irene Huss. Däremot så har jag sett dom filmerna som finns efter böckerna, och dom har jag tyckt varit bra.

Jag tyckte om den här boken. Den var lättläst, spännande, välskriven och hade en bra handling och bra karaktärer.

Fast den hade inte "det där lilla extra", utan kändes ändå som en rätt så ordinär svensk deckare.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  3,5 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget Piratförlaget.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0