Fredagen den 10 december 2010.


Fredagen och veckans sista arbetsdag började med städande i matsalarna. Efter det så ”dukade” jag, alltså förberedde matsalarna. Och sen jobbade jag som försteman i lilla matsalen.


I slutet av dagen så hjälptes vi alla åt att förbereda lite i matsalarna inför måndagens luciafirande.


Vi serverade biff stroganoff med kokt ris i dag. Och vår salladsbuffé.


Det blev en lite strulig dag i dag. Men det mesta flöt ändå på helt okej med gemensam hjälp.


 


 


På vägen hem så hämtade jag upp Jenny hos Mattias i Högdalen, för hon hade en ledig dag i dag.


Vi åkte först hem till Farsta en kort stund, och sen så åkte vi till Farsta Centrum.


Jag köpte mig en kaffemaskin på Onoff. Jag hämtade också ut tre bokpaket på Hemköp. Och så handlade jag en massa matvaror på Hemköp. Jenny shoppade också lite.


Sen åkte vi hem till Farsta igen. Och så testade vi den nya kaffemaskinen och drack en massa olika sorters kaffe. Åt lussebullar till som vi hade köpt.


Här är fem kort, på Jenny och på kaffemaskinen.

 



Vid femtiden sen så kom Mattias och hämtade upp Jenny.


Jag höll sen på och fixade och grejade med en massa olika hushållsbestyr.

 

Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden i dag.

 

Kvällen tillbringades sen framför teven, tittandes och lyssnandes på "IDOL"-finalen. Och ätandes och drickandes en massa gott förstås.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Oj, vad liten och smidig den var, kaffemaskinen :-)

2010-12-11 @ 16:56:35
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, den är jätteliten och smidig! Väldigt smal och fin, men lite djupare. Men köksbänkar är ju alltid rätt så djupa. Vattentanken sitter bak. Jag är typ lite kär i den! ;-D

2010-12-11 @ 18:28:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria

Jenny är jättefin i håret.

2010-12-11 @ 18:44:27
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Ja, det är hon! :-D Hon hade varit hos frissan tidigare på dagen, klippt bort slitna toppar, och gjort lite slingor! :-)

2010-12-11 @ 18:55:40
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0