Fredagen den 17 december 2010.



Dagen började med lite kompledigt och ett tandläkarbesök... Lagade en trasig fyllning, och hade sen ett samtal om vad vi eventuellt ska göra med mina fula tänder... En timme ungefär tog besöket, och 1.300:- kronor kostade det. En ny tid fick jag också, i januari, då jag ska laga ytterligare en trasig tand. Men då blir det en helt ny krona där.



Kom till jobbet vid halvtiotiden. Arbetsdagen tillbringades sen i diskrummet, med diskplockning och grovdisk. Och i slutet av arbetsdagen så jobbade jag med mellanmålet.

Vi serverade köttgryta med kokt potatis i dag.

Fortfarande personalbrist i annexskolan, så en av kollegerna fick jobba där. Och då innebar ju förstås det att vi fick personalbrist hos oss...

Men dagen flöt ändå på rätt så okej. Det var en mycket, mycket bättre och lugnare dag än i går.



Har mått rätt så dåligt i dag också... Jätteont i artrosen i tårna, tummarna och knäna... Ont på ett ställe högt upp på vänster sida av ryggen... Ont i huvudet... Mens... Otroligt trött... (Blev bara fem timmars sömn i natt) Och fortfarande så känner jag mig lite deppad, sur, och ledsen... :-(



Men jag känner mig i alla fall glad i dag också! Fortfarande lyrisk över gårdagskvällen! Den var helt underbar! Och så är det ju fredag i dag också! Inte helt fel! Länge sen som en fredag var så efterlängtad! :-D



Åkte hem direkt efter jobbet. Parkerade bara bilen och sen gick jag till centrum för att handla. Först var jag på Bokia och handlade en nya almanacka:



Och sen så var jag på Hemköp och handlade lite matvaror, och lite gott att äta på kvällen.

När jag kom hem igen så höll jag på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr. Middag åt jag sen så småningom, med bara datorn som sällskap. ;-)

Och sen så blev det vardagsrumssoffan, datorn, och boken.



Borzko jobbar extra i dag, på sin lediga dag. Och han beräknar att komma hem först vid åttatiden. Då blir det nog "Robinson" på teve, och lite gott att äta.



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jobbigt att känna sig deppig trött och ha ont.....och idag som det aldrig blev ljust!



Men snart vänder det....härligt

ha en skön och vilsam helg!

2010-12-17 @ 19:06:22
Postat av: Sanna

Hoppas du blir på bättre humör snart! Din blogg är otroligt bra och jag ÄLSKAR dina bokrecensioner, det kanske höjer humöret liiite iaf?

KRAM på dig

2010-12-17 @ 19:10:30
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sanna: Jag tror att mitt humör kommer att vara på topp på tisdag! För då har vi SKOLAVSLUTNING! Och sen så är jag ledig i NITTON dagar! Och samma dag så är det även VINTERSOLSTÅNDET! Då vänder det ju! Och blir ljusare igen! :-D



Tack så jättemycket för berömmet om min blogg! Och om mina bokrecensioner! Jadå! Det höjer absolut mitt humör lite! ;-D



Kram tillbaka! Och ha en härlig helg nu!

2010-12-17 @ 19:22:21
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, ibland så är det jobbigt.. Så är det bara.. Och i dag var det verkligen mörkt hela dagen..



Men visst vänder det snart! Och nu ska jag ha en riktigt skön, trevlig, och vilsam helg!



Ha det du också! :-D

2010-12-17 @ 19:23:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Pelle

Usch och fy vad dyrt det var att fixa en enda tand. Haft mycket problem med tänderna tidigare? På vilket sätt skall du fixa till dina "fula tänder"?



Jag hoppas jag inte vart för nyfiken.



Ha en bra kväll

Pelle

2010-12-17 @ 19:53:10
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Pelle: Det är väl ett normalpris skulle jag tro, det är ju så dyrt med tandvård tyvärr...



Jag har haft mycket problem med mina tänder. Jämt. Ända sen jag var barn.



Jag ska nog byta ut en del gamla fula svarta amalgamfyllningar.



Helt okej! Jag tål frågor! ;-)



Ha en bra kväll du också!

2010-12-17 @ 19:58:43
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ska Robinson börja sändas bara på fredagar nu när Idol är slut? Eller både torsdag och fredag? :)

2010-12-17 @ 20:21:08
URL: http://jatteroligblogg.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jonna: Robinson sänds torsdag, fredag, och lördag den här veckan. Sen är det slut! :-)

2010-12-17 @ 20:24:43
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Pelle

Hej igen!



Ja tyvärr är det ju så, borde vara jämställt med den övriga sjukvården...



Var det ett nytt hål du fixade idag eller var det en gammal plomb?



Krona blir väll inget billigt kalas fast det håller ju bra sen och ser ju bra ut...



Mycket amalgam i dina tänder eller?



2010-12-17 @ 21:15:56
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Pelle: Ja, jag förstår inte varför munnen är särskild från den övriga kroppen när det gäller sjukvård...



Det var en gammal plomb som hade gått sönder och ramlat ut.



En krona går väl på ett par tusen...



Ja, väldigt mycket amalgam... Hade många hål på sjuttiotalet och fick många fula lagningar då.



2010-12-17 @ 21:20:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Pelle

Nej precis tycker med att munnen sitter på kroppen.



Börjat få problem med att det gamla amalgamet börjar släppa nu eller?



Hoppas det blir din första krona då?



Precis och de amalgamplomberna du har är inte små väll för de sparade väll inte på amalgemt har man förstått, tur att tandvården har blivit mer förståndiga med det förbyggande arbetet och att de inte använder det giftet i folks munnar längre. Fast en fördel hade det väll, det höll bra väll?

2010-12-17 @ 21:27:47
Postat av: Akå

Bim! Vem hejar du på i robinson?

Den kalendern, jag känner igen hon på framsidan, är det ingen serie också? eller var en serie?

2010-12-17 @ 21:36:05
URL: http://sommaraster.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Pelle: Ja, eftersom fyllningarna är en trettio-fyrtio år nu, så förstår man ju att dom börjar att bli dåliga.



Det blir min tredje krona tror jag.



2010-12-17 @ 21:37:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Pelle

Du har i stort sett fyllningar i varenda tand eller? Men du har bra erfarenhet av de nya plostplomberna du har eller?



Kronor blir man tvugen till när de inte går att lappa och laga tanden mer?

2010-12-17 @ 21:43:37
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Jag har velat hit och dit hela tiden. Och egentligen så bryr jag mig inte. Jag har tröttnat på Robinson, och ska nog inte titta nästa säsong. Men om jag måste välja någon så tror jag att jag väljer Erik. Du då?



Ja, det är "Ensamma Mamman" av Cecilia Torudd.

2010-12-17 @ 21:44:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Pelle: Jo, typ i varenda tand.

Tycker väl plast funkar rätt så bra.

Jo, så är det nog.

2010-12-17 @ 21:47:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

För många år sedan bytte jag ut alla amalganfyllningar hade också en del plast men de som gjordes då höll inget bra så jag har en hel del kronor bytte för sådär 15 år sedan och då var det inte så dyrt hade tur .....men tyvärr de kan också gå sönder. Gör mkt för helhetsintrycket med tänderna.

2010-12-17 @ 21:57:11
Postat av: Snurran

Ha nu en riktigt skön och vilsam helg!

2010-12-17 @ 22:32:00
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, jag vet inte hur mycket jobb och pengar jag kommer att lägga ner. Jag ska tänka på saken.

2010-12-17 @ 22:39:15
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack det samma till dig! :-D

2010-12-17 @ 22:39:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

För min del kan jag säga att jag är glad att ha det gjort ....och absolut inget jag ångrar ! Lite som en skönhetsoperation. Har ork och ekonomi så rekommenderar jag det!

2010-12-17 @ 22:49:05
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, jag får se hur jag gör.

2010-12-17 @ 22:55:27
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0