Lördagen den 25 december 2010.


Även i morse så larmade mobilen klockan halvåtta, och jag gick då upp och duschade och gjorde mig i ordning. Klockan halvnio så larmade Borzkos mobil, och han gick då upp och genomgick sina morgonbestyr.

Jimmy sov ju över här hos oss i natt. Han hade sagt att han skulle sova till klockan tolv i dag. Men han vaknade redan klockan nio och kunde inte somna om.

Så vi åt frukost alla tre tillsammans vid niotiden.

Jimmy hjälpte sen Borzko lite med julklapparna som Borzko hade fått av mig, en ny mobiltelefon plus en mp3-spelare som han ska ha i lastbilen och koppla in i bilstereon där. Dom gick också iväg till Borzkos lastbil för att fixa lite där med sladdar och kablar.

Jag satte mig vid datorn en stund, och bloggade om julaftonen.

Sen när dom kom tillbaka, och jag var klar med mitt, så satte jag och Jimmy igång Nintendo Wii och Guitar Hero.

Borzko gillar ju inte att spela det, så han var inte med. Han satt först och höll på med sin nya mobil. Och sen så satte han sig och läste i sin bok.

Men Jimmy och jag tycker ju att det är jättekul att spela, så vi spelade i flera timmar.



Sen vid halvtretiden så åkte vi alla tre iväg i bilen. Först så åkte vi iväg och hämtade upp mina föräldrar, och sen så åkte vi alla fem iväg till Borzkos mamma i Hallunda. Jenny och Mattias mötte vi upp där, för dom kom i Mattias bil. Och Borzkos son Mirko hade redan kommit dit.

Vi åt sen en massa gott till middag, i köket.



Och efter maten så fikade vi i vardagsrummet, med en massa gott då också.



Vid sjutiden sen så åkte vi alla hem. Jenny och Mattias åkte hem till Mattias i Högdalen. Jimmy skjutsade vi hem till Fagersjö. Och mina föräldrar skjutsade vi förstås också hem. Och sen åkte jag och Borzko hem till oss.

Både Borzko och jag satte oss och läste lite i våra böcker när vi kom hem.

Och nu klockan nio så tänkte vi titta på det första avsnittet, av två avsnitt, av den svenska kriminalserien "Den fördömde". Jag har läst boken som serien baseras på, och den var mycket bra.



Kommentarer
Postat av: Snurran

men visst var det konstigt att boken slutade redan idag?? Vad ska de göra i morgon? :-/

2010-12-25 @ 23:20:05
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, mycket konstigt! Undrar om det andra avsnittet då baserar sig på nästa bok? För jag vet ju att dom planerar många böcker i serien! Men då vill jag ju egentligen inte se avsnittet i morgon! För då är det ju inget kul att läsa boken sen...

2010-12-25 @ 23:34:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0