Lördagen den 4 december 2010.


Lördagen började för min del klockan halvåtta när min mobil larmade. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Halvnio sen så larmade Borzkos mobil, och efter att han hade genomgått sina morgonbestyr, så åt vi frukost, fikade, och hade en pratstund.

Sen så satte vi gemensamt igång med dagens projekt: Veckostädningen. Vi dammsög, torkade golven, skurade toaletten och badrummet, bytte och tvättade lakan plus handdukar, tvättade kläder, med mera.

Vi hade sen bestämt att när vi var klara så skulle vi åka in till stan. Vi hade tänkt oss att titta på Kungsträdgårdens Julmarknad, Gamla Stans Julmarknad, julskyltningen på NK, och alla fina ljusdekorationer inne i stan.

Pratade med Jimmy när han hade vaknat vid tolvtiden, och han kände för att följa med oss in till stan. Borzko åkte och hämtade honom med bilen, och sen gick vi alla tre till Centrum och till T-banan.

Åkte till Skanstull, och kom dit vid kvart över ett. Promenerade sen in mot stan. 

Cirka åtta minusgrader, halvmulet, och en ganska så kall och hård vind, var det i dag på eftermiddagen här i Stockholm.

Vi gick från Skanstull mot Skeppsbron, för att titta på den stora och fina julgranen där.



Passade på att värma oss lite vid elden där också.



Sen gick vi upp mot och in i Gamla Stan, och gick till Julmarknaden där.



Där köpte vi glögg för att värma oss lite med. Pepparkakor åt vi till glöggen. Och Jimmy köpte även brända mandlar, som han älskar.

Vi gick sen vidare in mot City. Stannade till och tittade på alla svanar och änder.



Fortsatte sen in i Kungsträdgården för att titta på Julmarknaden där.



Och även där fanns eldar att värma sig vid.



Sen gick vi upp till NK för att se deras julskyltning i år. Tog bara fotografier på två av fönstren. Och jag tyckte inte att det var så speciellt fin skyltning i år.



Vi gick sen vidare till Julmarknaden på Plattan och kikade lite där.

Och sen så gick vi upp till Hötorget för att titta där.

Fikasugna blev vi sen, och gick mot Café Bellman för att fika. Där var det fullproppat med folk, så vi gick till ett annat café som låg mittemot, som jag inte kommer ihåg vad det hette.

Jag tog en caffe latte och en ost- och skinkmacka.



Satt sen där en stund och pratade.



Sen så gick vi mot Hötorgets tunnelbana.

Och då hade det blivit lite mörkt och man såg all fin belysning.



Egentligen hade jag tänkt åka in till stan först vid fyratiden, för att se allting i mörker, och fotografera alla lampor. Men jag var så rastlös mitt på dagen, så vi åkte ju in redan före ett. Tror att jag ska göra om precis samma tur nästa lördag, fast typ tre timmar senare, när det är mörkt.

Borzko och jag tog tunnelbanan mot Farsta. Och Jimmy åkte åt andra hållet, för han skulle åka och möta upp med en kompis.

Vi kom hem till Farsta vid fyratiden. Och då blev det pizza till middag.

Jag åt en Kanon (salami, bacon, ägg) med extra fetaost på.



Efter maten så satte vi oss uppe i vardagsrumssofforna med varsitt stort glas hett kaffe. Borzko läste i sin bok, och jag satte mig med datorn i knäet en stund.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Vad rörig NK´s julskyltning såg ut? :-/ Verkar som ni haft en mysig eftermiddag, trots kylan iallafall!

2010-12-04 @ 19:09:52
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin



---> Snurran: Ja, den var inte alls lika fin som den brukar vara tycker jag.



Det var en jättemysig eftermiddag! Så kul att även Jimmy följde med! Kallt var det, men härligt ändå! :-D

2010-12-04 @ 19:15:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sanna

Såg mysigt ut! :)



Tänkte på en sak, har du hört om LCHF? Jag tänkte på din artros, har hört att det ska kunna hjälpa. Kolhydrater i för stora mängder kan orsaka inflammationer i kroppen och/eller underhålla dom.

Här finns lite läsning http://www.google.se/search?hl=sv&&q=artros%20site:kolhydrater.ifokus.se Har inte läst så mycket men det kanske är bäst för dig att läsa själv ändå och jag har ju inte heller artros.



Sedan har jag läst att det kan vara bra att koka egen buljong för att det finns glucosamin i djurben som hjälper lederna. Du har väl tänkt börja äta kött igen så det kanske passar?:)

2010-12-04 @ 21:39:00
Postat av: Maria,kiruna

Härligt, jag var själv i stan idag men mera för att göra lite jul shopping hehe.

2010-12-04 @ 22:51:25
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sanna: Ja, det var riktigt mysigt! :-D



Tack för dina råd och för länken. Jag ska absolut läsa och kolla in dom ordentligt! :-D

2010-12-04 @ 23:06:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria,kiruna: Ja, några inköp blev det inte alls i dag för oss! :-)

2010-12-04 @ 23:07:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Junitjej

En sådan mysig dag ni hade!!

2010-12-05 @ 08:22:05
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, jättemysig var den! (Saknade förstås Jenny bara...) <3<3<3

2010-12-05 @ 08:56:28
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0