Måndagen den 20 december 2010.



Måndag igen och jobb igen förstås. Men inte vilken måndag som helst inte! Utan den allra sista arbetsdagsmåndagen för året! Och dessutom den näst sista arbetsdagen för året! ;-D

Dagen började med bortborstning av massor med snö på bilen... Och sen halkig körning till jobbet...

Arbetsdagen började sen i skalen där jag fixade i ordning grönsakerna tillsammans med några kollegor. Under lunchserveringen sen så jobbade jag i lilla matsalen.

Vi serverade potatisbullar med lingonsylt i dag. Och en liten salladsbuffé.

Och i dag så var vi faktiskt fulltalig personalstyrka igen! Och det var skönt!

Allt flöt på bara bra i dag. Och ingenting speciellt hände.

Jo, förresten! Något mycket speciellt hände faktiskt! Jag fick en otroligt fin och stor julgrupp av en kollega och kollegans mamma! Den var ett tack för att dom får låna så mycket böcker av mig. :-D

Himla glad blev jag över blomman! Jag tycker ju bara att det är roligt att låna ut böcker! Man vill ju dela med sig av bra böcker! Men självklart så är det jätteroligt att få uppskattning så där! :-)





Efter jobbet så åkte jag hem direkt. Parkerade bara bilen och var inne en kort stund, och sen så gick jag till Centrum.

Jag handlade två fulla kassar med matvaror på Hemköp. Bland annat dom två nya smaksatta vispgrädden från Arla, och en av färdigrätterna från Gooh!, som jag är utsedd som testpilot för, hos Smartson. (Blogginlägg om det kommer senare i dag, eller i morgon.)

Jag hämtade också ut ett paket med en massa olika sorters kaffe till min kaffemaskin, från Tassimo.



Strax efter att jag sen kom hem igen, så kom Jimmy hit direkt efter jobbet. Först så hjälpte han mig med en grej. Och sen så åt vi middag tillsammans. Jag åt färdigrätten som jag skulle testa, och han åt en annan färdigrätt.



Sen så fikade vi och testade jordgubbs- och choklad-vispgrädden.

Jimmy åkte sen hem till sig i Fagersjö. Och jag höll på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här hemma.

Borzko kom sen hem från jobbet vid halvåttatiden. Middag hade han redan ätit, så han duschade bara och gjorde sig i ordning. Sen satte han sig och läste i sin bok.

Och jag delade min tid mellan datorn och boken.



Och det blev så fint i köket med min stora fina julgrupp! :-D





Sista arbetsdagen för terminen i morgon! Wiieee!!!! :-D Sen är jag ledig i NITTON dagar! Åh, vad skönt det ska bli! ;-)




Kommentarer
Postat av: Snurran

Tänk att den julgruppen gick mig helt förbi, hade inte en aning om att du fått den! Vad roligt och gulligt av dem! :-)

2010-12-20 @ 22:15:43
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jättegulligt av dom! Jag blev superglad! :-D <3<3

2010-12-21 @ 15:40:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Verkligen en härlig julgrupp!

2010-12-21 @ 16:06:22
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, mycket fin! :-D

2010-12-21 @ 16:11:24
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0