Måndagen den 27 december 2010.


Min mobil larmade klockan halvåtta i morse också, och jag gick då upp. Sen blev det självklart dusch, och iordninggörande. Frukost med fika sen, och nyhetsläsning i datorn under tiden.

Under förmiddagen så höll jag på och fixade med lite alla möjliga hushållsbestyr här hemma. En hel del tid tillbringade jag också framför datorn. Bland annat så bloggade jag några inlägg.

Vid halvettiden sen så gav jag mig iväg med bilen, för att hämta upp Jimmy. Vi behövde båda storhandla, och hade bestämt oss för att göra det tillsammans. Jimmy har semester dom här fyra mellandagarna.

Willys i Länna blev det, och självscanning. Jag handlade för nästan fjortonhundra kronor i dag.



Vi åkte sen hem till mig i Farsta, och jag packade upp allt i frys, kyl, skafferi, och städskåp.

Sen satte vi oss och fikade, och så letade vi ny dator åt mig på Internet.

Middag åt vi sen vid fyratiden.

Och sen så åkte vi till Centrum för att titta på, och eventuellt köpa, en dator till mig.

Jag hittade en som jag ville ha på OnOff, så den köpte jag.



Jag skjutsade sen hem Jimmy till sig i Fagersjö.

När jag kom hem så packade jag upp min nya dator, och upptäckte då att den inte hade någon cd/dvd-läsare... Och det ville jag ju ha... Varken Jimmy eller jag hade haft en tanke på att kolla det... Jag trodde faktiskt att det alltid fanns i den här typen av datorer...

Jimmy kom över till mig, och så åkte vi till Centrum och till OnOff för att byta.

Och det blev då en i samma märke, men något större. Hade ju egentligen tänkt mig en tolvtums skärm, men nu blev en fjortontums skärm.



Här är en länk till ett inlägg som jag redan har bloggat om datorn.



Och här är en länk till datorn på OnOffs hemsida.

Jimmy skjutsade sen hem mig, och han åkte sen hem till sig igen.

Jag packade upp min dator, och kontrollerade att den var som jag ville ha den. Och det var den.

Men jag satte aldrig igång datorn, eftersom Jimmy har lovat att hjälpa mig med den i morgon. Han ska installera alla program som jag vill ha på den. Och lägga över allt från gamla datorn.

Resten av kvällen sen tillbringade jag till mesta delen i vardagsrumssoffan. Satt en hel del med datorn. Och jag började också att läsa i en ny bok: "Pappersskärvor" av Anitha Östlund.

Borzko jobbade sent i dag, och kom hem vid åttatiden. Han satt sen och läste resten av kvällen.



Kommentarer
Postat av: GBP

Jag älskar att läsa folks kvitton när de har veckohandlat. Kan inte du lägga upp/skriva av ditt kvitto?;-D Man får ofta bra tips eftersom man själv OFTA i alla fall bara handlar samma gamla varor jämt



2010-12-28 @ 13:24:44
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Vad kul med en ny dator!

2010-12-28 @ 21:44:52
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> GBP: Haha! Ja, visst kan jag väl någon gång ta ett foto på mitt kvitta när jag har handlat! Det gäller ju bara att komma ihåg det! ;-)

2010-12-28 @ 22:27:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, mycket! Det har jag verkligen längtat efter! :-D

2010-12-28 @ 22:28:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: razaha

Hejsan!

Jag tänkte också köpa en tolvtums, men kom istället hem med en tretton eftersom den andra blev så attans pyttig. Till på köpet blev det en Mac.

Det här var för ca fem månader sedan, och jag har inte ångrat köpet en enda sekund. Hoppas du blir lika nöjd med din.

Vad kul att du börjat läsa min bok Pappersskärvor...jag väntar spänt på vad du tycker om den.

Ha det gott!

2010-12-28 @ 22:33:40
URL: http://novellbloggen-razaha.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Razaha: Hej! Ja, jag hoppas att jag blir nöjd med min också. Just nu så känns det lite större och klumpigare än den jag hade. Men jag vänjer mig nog.



Har inte hunnit läst så mycket än, och det blir nog dåligt med läsning nu i ett par dagar, eftersom jag kommer att fixa mycket med datorn. Jag hör av mig direkt när jag har läst ut den.



Ha det bra du också! :-D

2010-12-28 @ 22:40:18
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0