Måndagen den 6 december 2010.



Måndag igen och jobb igen förstås... Bara tolv arbetsdagar kvar till jullovet... Mycket snö hade kommit under natten... Bara en endaste minusgrad ute... Moddigt och halt på vägarna...



Den här veckan så börjar jag med att städa i matsalarna. Efter det så går jag in i skalen och jobbar med grönsakerna. Och efter det så ska jag egentligen jobba som tredjeman i matsalarna. Men i dag blev det en liten annan arbetsordning, så jag jobbade som försteman i lilla matsalen istället.

Vi serverade kycklingrisotto i dag. Och vår salladsbuffé. Fulltalig personalstyrka var vi i dag. Allt flöt på bara bra. Och ingenting speciellt hände.

Så här såg min lunchtallrik ut i dag:



Jobbade över i en timme i dag, med mellanmålet. Snurran, som egentligen skulle ha jobbat då, gick lite tidigare från jobbet, eftersom hon skulle till tandläkaren i dag.



Åkte hem direkt efter jobbet. Höll sen på som vanligt här hemma under eftermiddagen, och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr. Satt lite med datorn också.

Middag åt jag vid fyratiden. Och sen fortsatte jag som tidigare.



Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden i dag. Han åt då middag, duschade, och gjorde sig i ordning. Sen gjorde han mig sällskap i vardagsrummet.

Och för ovanlighetens skull, så satt vi inte och läste i våra böcker i kväll. Utan vi tittade på teve. Sällan som jag gör det på vardagar. Brukar mest se på teve på fredagar och lördagar. Och vardagarna brukar jag ägna åt mina böcker. Men i kväll så tittade vi på "Idol 2010 - Vägen till Finalen".




Kommentarer
Postat av: Snurran

Tack, det var väldigt snällt av dig att ställa upp, när jag inte uppmärksammat "dubbelbokningen" Hoppas jag kan återgälda det vid tillfälle!

2010-12-06 @ 21:03:06
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Inga problem! Jag fick ju en övertidstimme, och det är ju alltid bra att ha!

Men, visst! Du kanske kan återgälda det nån gång! ;-)

2010-12-06 @ 21:07:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Elev på hagsätraskolan

Jag tycker att maten är äcklig!!

2010-12-09 @ 13:44:55
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Elev på hagsätraskolan: Jaha.

2010-12-09 @ 14:33:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0