Min nya kaffemaskin - Bosch - Tassimo - T40.


Jag har fått lite frågor om min nya kaffemaskin:

Från Julia: "Kan du inte skriva ett inlägg om hur din nya fina kaffemaskin fungerar? :) Det vore roligt att de hur det funkar och vad man kan få för kaffesorter. :)"

Från Mimmi: "Din kaffemaskin! Skummar man riktig mjölk eller är det pulver ihop med kaffet?"

Från Akå: "Jag är också nyfiken på din kaffemaskin. Undrar lite om man häller i vatten i den varje gång eller om det är en vattendunk i den? Sen är jag nyfiken på smakerna, vilka du har testat och vilka som är godast :)"

Jag vill ju börja med att säga att jag är oerhört nöjd med den! Dom fyra sorterna som jag har smakat hittills är supergoda. Och det går så himla snabbt att göra kaffet! :-D



Man skummar inte riktigt mjölk, utan det är mjölkkoncentrat i "disc's".



Det är en vattendunk bakom maskinen, som man fyller på vid behov.



Jag har hittills smakat fyra sorter: Gevalia Mellanrost + Gevalia Dark + Gevalia Cappuccino + Marbou Mjölkchokladdryck.



Och alla dom sorterna är supergoda!

Jag har skickat efter fler sorter nu, på nätet, på Tassimos hemsida. Bland annat Latte Macchiato.

Det bästa med maskinen, förutom att dryckerna är jättegoda, det är att det typ inte är någon rengöring alls. Allting ligger i små "disc's" och man har en disc till dom rena kaffedryckerna, och två disc's till dom dryckerna med mjölk i.

Det som också är suveränt, det är att det går så himla fort. Jag tog tid, och det går på mindre än en och en halv minut. Ungefär 1:20 fick jag både kaffet och mjölkchokladen till.

Man bara lägger i en disc, och trycker på knappen. Väntar lite drygt en minut, och så är det klart! Och med vissa sorter så tar man ut den första discen, och lägger i den andra discen, och sen är det färdigt! Helt suveränt!

Så jag kan verkligen rekommendera Bosch Tassimo T40 Kaffemaskin!

Här är en länk till hemsidan.



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tack för ditt svar. Då var det ett mellanting inte pulver ihop med kaffet utan mjölken för sig.. Vet du om det är flytande eller pulver? Nar man köper cappuccion får man då så att säga en av var eller köper man mjölken för sig.

2010-12-14 @ 19:30:48
Postat av: Kristina Simar

Den både ser läcker ut och verkar vara en riktig braing:)

2010-12-14 @ 19:30:57
URL: http://blogg.passagen.se/krisim
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Kaffet (eller chokladen) är för sig, och mjölken för sig. Alla sorterna är flytande, inte pulver. När man köper kaffe får man sexton stycken kaffe. Och när man köper cappuccino eller mjölkchokladdryck så får man åtta stycken cappiccinokoncentrat eller åtta stycken mjölkchokladdryckskoncentrat och så åtta stycken mjölkkoncentrat. Så dom dryckerna blir ju dyrare än vanligt kaffe och kaffe dark, till exempel.

2010-12-14 @ 19:36:15
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Kristina Simar: Ja, jag är supernöjd med den! Snabb, jättegott, tar liten plats, snygg, och hyfsat pris! Kan helt klart rekommenderas! :-D

2010-12-14 @ 19:37:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Akå

Roligt inlägg! Tack, nu förstår jag iaf hur en sån funkar. Ska önska mig en sån i julklapp :)

2010-12-14 @ 20:20:12
URL: http://sommaraster.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Tack tack då har jag koll på läget...var inne på sidan och tittade och då fick man inte svar på att allt det är därför jag frågar dig! Få se om det blir någon sådan eller inte :-)

2010-12-14 @ 20:46:57
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Tack! Kul att du gillade mitt inlägg! Jag tycker absolut att du ska önska dig en i julklapp! Jag är typ lite kär i min! ;-D

2010-12-15 @ 16:02:17
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Varsågod! Kul att jag kunde hjälpa till! :-D

2010-12-15 @ 16:02:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Vad kostar de olika smakerna? Läste något test där det sades att varje "kopp" kostade 6 spänn styck, vilket jag tyckte verkade lite väl överdrivet. Det framgick inte riktigt hur de hade räknat fram den summan. Verkar ju oerhört smidig den där!

2010-12-15 @ 17:04:32
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Priserna är ju lite olika. Vad jag har fått fram, så blir det 3.65, 3.75, 4.25, och 7.25 för dom olika sorterna. Så direkt billigt är det ju inte förstås. Men det beror ju också på vad man jämför med. Jämfört med vanligt bryggkaffe eller Nescafé så blir det ju dyrt. Men jämfört med kaffe i Pressbyrån eller läskedrycker så blir det ju billigt. Länk till hemsidan, där alla priser finns, finns i inlägget ovanför.

2010-12-15 @ 19:58:29
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0