Onsdagen den 29 december 2010.


Även i morse så gick jag upp halvåtta och genomgick mina morgonrutiner. Efter lite fixande med lite hushållsbestyr så satte jag mig med min nya dator för att fixa lite.

Upptäckte då lite saker som inte fungerade riktigt så bra som dom borde... Bland annat antivirusprogrammet, och det är ju inte så bra precis...

När jag såg att Jimmy var vaken, (på Skype och Facebook), så ringde jag honom för att be om lite råd. Han skulle inte göra något speciellt under dagen, och sa att jag kunde komma dit om jag ville.

Och det ville ju förstås!

Så jag tog med mig min nya fina dator och åkte över till Jimmy i Fagersjö. Han fixade i ordning det som krånglade, och sen så blev jag kvar där resten av dagen.

Vid halvsextiden så skulle Jimmy iväg för att träffa en kompis, så då åkte han iväg med sin bil, och jag tog min bil och åkte hem till Farsta.

Åt middag när jag kom hem, och sen så satte jag mig återigen med datorn.

Borzko kom sen hem från jobbet vid sjutiden. Han hade redan ätit middag, så han duschade bara och gjorde sig i ordning.



Strax så ska vi sätta oss och titta på en dvd-film.



Jag gillar verkligen min nya dator!



Och jag gillar Windows 7! Många roliga och användbara nya funktioner! Bland annat gillar jag den här, när man kan bläddra så här fint mellan alla öppna fönster! ;-D



Ni som har haft Windows 7 ett tag, kom gärna med roliga tips och tricks!



Kommentarer
Postat av: Natalie

Min datanörd hemma vill inte ge upp XP. :)

2010-12-30 @ 16:45:23
URL: http://tandemsblogg.blogspot.com
Postat av: Viola Vamp

Fan vad nice! Min dator är, håll i dig nu, - ÅTTA år gammal! :O Den går knappt att använda längre. Ett tag trodde jag att segheten berodde på bredbandsuppkopplingen, men icke... det är datorn som är too old. Blir helt klart ett inköp inom kort.

2010-12-30 @ 18:36:41
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Natalie: XP?!? Ja, just det! Det var det där som man hade innan man hade Vista! Och Vista var ju det som man hade nu innan Win 7! Så det var ju ett tag sen som sagt var, innan jag hade XP! ;-D

2010-12-30 @ 18:40:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: ÅTTA ÅR!?!? Helt otroligt! ;-D Jag har nog aldrig haft någon dator, eller mobil, längre än tre år! Men så är jag ju en liten teknik-nörd också! ;-D

2010-12-30 @ 18:41:51
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0