"Pappersskärvor" av Anitha Östlund - 2010 - Bok



---------    

Recension av boken: "Pappersskärvor" av Anitha Östlund (2010) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Noveller)

---------


"Istället för att bli en av dem som stoiskt inväntar förlagens dom lägger jag ett antal slantar på bordet och trycker boken själv.

I den här novellsamlingen hittar du kärlek, sorger, tankeväckande ord och några dikter.

Bli berörd, betänksam eller bara njut.
"


(Kopierat från bokus.com)


---------

Som jag har skrivit här i mina bokrecensioner så många gånger förut, så är jag ju ingen älskare av noveller. Jag har alltid haft lite svårt för det korta formatet. Dikter har jag ännu svårare för. Och om jag läser noveller så tycker jag att dom oftast är bättre ju längre dom är.

Men när jag fick en förfrågan från författaren till den här novellsamlingen, om att recensera den, så ville jag gärna göra det, för jag hade läst en novell av henne förut som jag tyckte var bra.

Och jag tyckte faktiskt riktigt mycket om den här samlingen. Det var många riktigt bra noveller i boken. Så för att vara noveller, tyckte jag att dom var riktigt bra. Flera av dom var också väldigt starka berättelser som berörde.

Och jag ser helt klart fram emot att läsa fler böcker av samma författare. Och gärna då kanske en hel lång roman i framtiden. Novellen som jag hade läst av henne förut ingick i novellsamlingen "Vildsint". (Länk till recensionen av den boken finns här).

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Anitha Östlund.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------  



Kommentarer
Postat av: razaha

Tack snälla du för recensionen.

Det här blev ju en väldigt bra början på det nya året.

God fortsättning

Kram

2011-01-01 @ 10:30:59
URL: http://novellbloggen-razaha.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> razaha: Varsågod! Och god fortsättning till dig också! :-D Kram!

2011-01-01 @ 10:59:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linnea

hur lång är du? :D

2011-01-01 @ 15:28:41
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linnea: 163 cm.

2011-01-01 @ 15:43:01
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0