Söndagen den 12 december 2010.


Även i morse så gick jag upp halvåtta, gjorde mig i ordning, och sen blev det en cappuccino och nyhetsläsning i datorn. Mycket att läsa i dag om det fruktansvärda bombdådet i går... :-/

Efter att Borzko hade gått upp, och gjort sig i ordning, så blev det frukost och en fika till.

Borzko gick sen iväg till Farstahallen för att träna.

Jag funderade på en promenad... Men eftersom man brukar säga att det är tanken som räknas, så fick det räcka med tanken! ;-)

Bestämde mig istället för att vara hemma och inne på förmiddagen och dela min tid mellan hushållssysslor, datorsittande, och mest bokläsning.

Och så blev det. Läste sen så småningom ut boken "Vårlik" av Mons Kallentoft.

Borzko kom hem igen vid tolvtiden, och då blev det en liten lätt lunch och en fika.

Vid tvåtiden sen så stack vi iväg i bilen, och åkte och hämtade upp mina föräldrar. Sen åkte vi alla fyra till Globen för att gå och se "Stockholms Luciakonsert 2010". Jag och Borzko hade köpt biljetter, och bjöd mina föräldrar på det.

Det var Stockholms Musikskolor som hade ett otroligt stort luciatåg. Häftigt och maffigt med alla barn och ungdomar. Otroligt fin kör- och stämsång. Riktigt stämningsfullt och gripande.

Cirka en timme och en kvart höll konserten på. Och vi hade mycket bra platser, på sjunde raden, och nästan i mitten.



När det var slut så skjutsade vi hem mina föräldrar. Och sen så åkte vi direkt hem till Jimmy i Fagersjö.

Han var hemma och hade tvättstugan mellan fyra och sju, och Borzko och jag åkte dit för att bjuda honom på en pizza.

Vi hämtade upp honom, åkte ner till Hamburgarprinsen och köpte pizzor, och sen åkte vi hem till Jimmy och åt.



Efter maten och en pratstund, så åkte Borkzo och jag sen hem till Farsta.

När vi kom hem så satte sig Borzko och läste i sin bok. Och jag satte mig med datorn en stund. Ska väl snart välja ut en ny recensionsbok att läsa också.



Måndag igen i morgon... :-(
Och Lucia! :-)
Och bara sju arbetsdagar kvar till Jullovet! :-D



Kommentarer
Postat av: Snurran

Vad fint det såg ut med alla stjärngossar :-) Ses i morgon!

2010-12-12 @ 19:45:20
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var otroligt vackert! Tusen miljoner gånger finare än på mina dåliga kort!



Ja, ses i morgon! Och i morgon blir det en kämpig dag... Hoppas, hoppas, att vi är fulltaliga! ;-)



2010-12-12 @ 19:49:17
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0