Torsdagen den 23 december 2010.


Även i morse så larmade min mobil klockan halvåtta. Efter dusch och iordninggörande så blev det frukost, fika och lite nyhetsläsning i datorn. Frukosten i dag bestod av två skivor Skogaholms julvörtslimpa med smör, julskinka, och  Slotts skånsk senap. Och så en lussebulle efter det. Och kaffe förstås.



Vid strax före tio sen så gick jag till Centrum och mötte upp med Jenny som kom med bussen från Högdalen.

Hon köpte en massa julklappar och en hel del annat. Jag köpte en enda sista julklapp. Plus en ljudkabel på Clas Ohlson. Och två fulla plastkassar med matvaror på Hemköp.

Vi gick sen hem och lämnade alla kassarna. Och sen gick vi tillbaka till Centrum för att luncha.



Jag åt en bakad potatis med gräddfil, rom, och räkor. Plus sallad, dressing och bröd till



Jenny åt en pastasalld med kyckling.



Vi gick sen hem för lite jobb i köket.

Vi kokade fyra satser till av "Mormors Chokladkarameller".



Så här ser dom ut när dom är färdiga.



Jimmy slutade lite tidigare på jobbet i dag, och kom direkt till Farsta när han hade slutat. Och så hjälpte han till med köksarbetet.

"Vitlökssill" blev nästa projekt, som vi hjälptes åt alla tre att göra.



Min älskade dotter Jenny.



Och min älskade son Jimmy.



När vi sen var klara så gick Jenny till Centrum igen, den här gången för att möta upp Mattias där.



Jimmy stannade kvar och åt middag med mig.



Sen så åkte Jimmy hem till sig i Fagersjö.

Jag avslutade dom sista hushållsbestyren, och sen så satte jag mig uppe i vardagsrumssoffan.

Borzko kom sen hem från jobbet vid sjutiden. Han hade redan ätit middag i dag, så han duschade bara och gjorde sig i ordning. Och sen så gjorde han mig sällskap framför teven.

Först så tittade och lyssnade vi på Julkonserten på TV3. Efter det så slog vi över till TV4 och Uppesittarkväll. Vi spelade inte BingoLotto, för lotter hade vi inga. Men vi lyssnade på alla skönsjungande gäster, slötittade lite på det övriga, och satt och pratade. Lite gott att äta och dricka blev det förstås också.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Din lunch såg verkligen smarrig ut! :-P Hoppas du och de dina får en riktigt fröjdefull jul nu!

2010-12-23 @ 22:09:47
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, min lunch var verkligen jättegod! Men det är allting på det fiket. (Som jag inte kommer ihåg vad det heter just nu).



Tack så mycket! Och det samma till dig och dina nära och kära! :-D

2010-12-23 @ 22:51:50
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0