Torsdagen den 30 december 2010.


Dagen började som vanligt klockan halvåtta då jag gick upp. Fixade därefter mina morgonbestyr, och sen blev det frukostrutinerna med kaffe och nyhetsläsning i datorn.

Höll sen på och fixade med lite allt möjligt här hemma en stund.

Vid strax före elva så kom Jenny hit med bussen från Högdalen. Hon kom bara in en liten stund, och sen så gick vi båda två till Centrum.

Vi köpte en stor bukett med röda och vita tulpaner, och sen så gick vi hem till mina föräldrar för att fika.

Här är den fina tulpanbuketten.



Och här är den fina julgruppen som jag köpte till dom för ett par veckor sen.



Vi satt sen och fikade och pratade i ett par timmar.



Sen så gick Jenny och jag till Centrum för att uträtta några ärenden.

Jag bokade tid hos frissan. Det blev hos Plainer Hairshop den här gången, och jag fick tid på måndag.

Jenny bytte en julklapp. Hon hade fått halsband både av mig och Borzko, och av Mattias. Så hon bytte halsbandet som hon fick av oss, till ett armband istället.

Efter det så gick vi och lunchade.



Jag åt en toast med bland annat mozzarella, och sallad till.



Efter en stund så kom även Jimmy dit, för han hade också ett ärende i Centrum.



Medans vi satt där så fick Jimmy ett samtal från sin hyresvärd, att han hade fått en parkeringsplats. Så då åkte vi iväg i hans bil bort till Hammarby Sjöstad, så han kunde skriva på kontraktet direkt.

Sen så åkte vi tillbaka till Farsta Centrum igen. Och så gick vi till Systembolaget. Både Jimmy och Jenny gjorde inköp, men inte jag.

Efter det så åkte vi hem till Farsta. Jenny fixade lite på sitt rum. Och Jimmy visade lite saker för mig i datorn.

Sen så kom Mattias dit och hämtade Jenny. Han kom in en stund, och Jimmy och jag fick "leka" lite med hans nya fina iPad.

När Jenny och Mattias hade åkt iväg hem till Högdalen, så åkte jag och Jimmy i båda våra bilar hem till honom i Fagersjö. Han lämnade bara av sina inköp, och sin bil, och sen så körde jag honom till T-banan i Farsta. Han skulle in till stan för att möta upp en kompis.

Jag åkte sen hem, och åt middag när jag kom hem. Höll sen på med lite hushållsbestyr, och satt lite med datorn.

Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Middag hade han redan ätit, så han duschade bara och gjorde sig i ordning.



Nu blir det nog tittande på en dvd-film.



Kommentarer
Postat av: Jenny Kullin

tack för idag :) <3

2010-12-30 @ 20:08:25
URL: http://jennykullin.blogg,se
Postat av: Jonna

Har Jenny "officiellt" flyttat till Mattias? :)

2010-12-30 @ 20:21:44
Postat av: Jennie

Hej Bim! Det är så sällan jag kommenterar men jag är en trogen läsare och läser din blogg varje dag. Jag vill såhär på årets slut önska dig och din familj ett riktigt gott nytt 2011 och också passa på, att återigen tala om vilken härlig mamma du är!! Du är verkligen en inspirationskälla för mig och jag önskar innerligt att min relation med mina barn blir lika fin när dem är vuxna. Att de vill komma hem ofta och så vidare. Jag har själv i vuxen ålder inte den bästa relationen med mina föräldrar och jag tror det är allt för få förunnat, därför blir du extra mycket mammahjälte tycker jag! kepp up the godd work som de säger. Gott nytt år.

Kram Jennie

2010-12-30 @ 21:18:22
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jenny "Tufsan" Kullin: Tack själv! Det var en jättemysig dag! :-D <3<3<3

2010-12-30 @ 21:30:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jonna: Nej, hon har inte officiellt flyttat dit. Hon BOR fortfarande här, men hon ÄR aldrig här. Det var nog flera månader senast som hon sov här.

2010-12-30 @ 21:31:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jennie: Hej Jennie! Jag känner igen din e-mail-adress, så jag vet ju att du åtminstone någon gång ibland kommenterar. Kul att du är trogen min blogg, och att du gillar den och läser den varje dag.



Du ska veta att jag blir otroligt glad över det du skriver om mig och mina relationer med mina barn! För det är nog det allra viktigaste i livet för mig! Jag har jobbat på vår relation ända sen dom var små. Och jag hoppas på att den alltid består så. Jag har ju själv en jättebra relation till min mamma, och har alltid haft det.



Om du önskar att du ska få en sån relation med dina barn som vuxna, så är det bara att jobba, jobba, och jobba för det! Kärlek i massor, hur mycket som helst, öppenhet, och prata om allt. Våga bråka, men ALLTID kunna säga förlåt, och prata ut om det efteråt. Men också fasta regler, och inte kunna tro att man kan vara "kompis-förälder" när dom kommer i dom "jobbiga åren i tonåren". Lycka till! :-D



2010-12-30 @ 21:36:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack Bim för goda råd, mina barn är ju fortfarande små (vi är föresten även vänner på FB, där börjar mitt efternamn på L) så jag suger gärna åt mig av det du skriver. Eftersom min vuxenrelation med mina föräldrar är ganska sval och jag vet ju liksom varför, så vet jag hur viktigt det ÄR att vara en närvarande, engagerad föräldrar och att ge kärlek. Men eftersom jag inte har någon given förebild så är jag tacksam för att "se" såna som dig.:) Tack!

2010-12-30 @ 21:50:32
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jennie: Ja, jag vet vem du är, även på Facebook. Läser ju alltid det du skriver där, men är oftast dålig på att kommentera..



Visst är det lättare för mig att få bra relationer med mina barn, när jag själv har bra relationer med mina föräldrar. Men man måste ju också kunna bryta en trend! Vet du var "felet" ligger mellan dig och dina föräldrar, så får du ju göra tvärtom. Och det är oerhört att vara närvarande, engagerande, och kärleksfull. Men också att kunna sätta gränser och stå för dom. Mina barn var väldigt "lätta" i tonåren, men om dom var så av typ naturen, eller om det är min och min mans förtjänst, det vet jag inte. Tror att typ hälften oftast är medfött, och hälften är uppfostran/prägling.



Och jag vill bara igen poängtera hur glad, tacksam och framför allt STOLT jag blir över ditt beröm! :-D



Kram på dig! Lycka till! Och gott nytt år!

2010-12-30 @ 22:02:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Låter som ni haft en riktigt toppendag! Vad bra att Jimmy så pass snabbt har fått parkeringsplats, guld värt nu när det är snö och hopplöst att ställa ifrån sig bilen...

Hoppas ni får en mysig nyårsdag och kväll!

2010-12-30 @ 23:36:56
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var en riktigt mysig och trevlig dag! Nu har ju halva jullovet gått, men jag är otroligt nöjd med den första halvan! Många guldtimmar med man, barn, föräldrar, och övrig släkt! Den andra halvan blir det nog mindre umgänge och mer bokläsning. ;-D



Ja, han är glad över sin plats. Han har haft det jobbigt nu, och stått många nätter där han egentligen inte får stå. Men han har haft tur, för han har inte fått böter nån gång. Platsen är tre portar bort, men det är ju helt okej! ;-)



Tack! Det blir nog väldigt lugnt här! Jenny ska var med Mattias på dagen och förkvällen, och sen jobbar hon natt... Jimmy ska vara med sin kompis Kristian och förmodligen fler kompisar. Borzko och jag skulle egentligen träffa mina föräldrar, men det lät på min mamma i dag som om hon nog ställer in det... Hon känner sig inte riktigt bra.. Men Borzko och jag kan nog ha mysigt själva! ;-D



2010-12-30 @ 23:44:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria J

Måste få säg att Jennies inlägg innehåller allt. Håller med henne till 100%. Upptäckte din blogg i somras och tittar alltid in en sväng när jag sätter på datorn. Bloggen tillhör liksom rutinerna tillsammans med en del andra sidor. Inspireras precis som Jennie mycket av din relation till barnen och föräldrarna.

Tack för i år! Önskar dig och din familj ett fantastiskt 2011 :-)

Maria J

2010-12-31 @ 09:14:10
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria J: Åh! Jag blir så glad över din kommentar! Du ska veta att jag uppskattar enormt att få såna kommentarer som såna från dig och Jennie!



Tack själv! Och jag önskar dig och dina nära och kära det samma! :-D

2010-12-31 @ 12:25:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria J

Förresten; vilken fantastiska tulpaner!

2010-12-31 @ 13:59:48
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria J: Ja, visst är dom vackra! Köpte en vit bukett och en röd bukett och satte ihop. Klart värt etthundra kronor! Och min kära lilla Mamma blev jätteglad! :-D <3

2010-12-31 @ 14:04:38
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0