Dagens Dagbok – Fredagen den 26 februari 2010 – Kvällen. (Med tre fotografier).


Vid halvsextiden så åkte jag iväg mot Huddinge. Hämtade upp en kollega på vägen också. Klockan sex sen så möttes vi upp på Grekiska Kolgrillsbaren i Huddinge.


Vi är tio stycken som jobbar i skolmåltiden i Hagsätraskolan, men tyvärr så var det fyra stycken som av olika anledningar inte kunde komma med i kväll.


Så vi var alltså sex stycken som träffades för att prata, skratta, umgås och så klart äta och dricka en massa gott.


Till förrätt åt jag Kopanisti (starkt kryddad grekisk fetaoströra), med bröd till. Glömde att ta kort på förrätten.


Till huvudrätt åt jag Vegetarisk Mixtallrik (grönsaksspett, dolmades och halloumi), med tzatziki, bröd, sallad, och klyftpotatis.



Och till efterrätt blev det Friterad Camembert med hjortronsylt och glass.



Två stycken mineralvatten till maten, och en stor Caffe Latte till desserten, blev det också.


Glömde bort att fotografera mer under kvällen. Men jag har ”lånat” det här kortet från Snurrans blogg, där åtminstone fyra av oss syns.



Vid niotiden så betalade vi och åkte hemåt, efter tre mycket trevliga timmar med mycket prat och många skratt. Jag skjutsade hem en kollega också.


Kom hem vid halvtiotiden. Borzko och Jimmy var hemma då. Jenny var inte hemma, utan hon var hos Robin.


Satte igång teven och min inspelningsbara digitalbox vid tiotiden, och så tittade Borzko och jag på första och andra delen av ”Lets Dance” och sen på ”Solsidan”. Vid halvtolvtiden så hade vi sett klart.




Kommentarer
Postat av: Snurran

Tack för trevligt sällskap! Jag länkar till dig, eftersom du har bild på efterrätten vi båda åt (som jag inte ens visste vad det var, haha)

2010-02-27 @ 10:15:05
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, tack själv! Det var jättetrevligt! Och du får gärna länka, det är alltid trevligt! :-)

2010-02-27 @ 10:35:49
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0