Dagens Dagbok – Fredagen den 5 februari 2010 – Eftermiddagen.


Åkte hem direkt efter jobbet. Höll sen på med diverse hushållsbestyr här hemma en stund.

 

Vid fyratiden sen så åkte jag iväg för att hämta upp Jenny på jobbet. Vi åkte sen till Shurgard i Årstaberg där Jenny köpte lite fler flyttkartonger.

 

Sen åkte vi till Tumba, där jag hjälpte Jenny att fortsätta att packa hennes saker. Vi var bara där i lite över en timme, och sen så åkte vi hem till Farsta igen.

 

Stannade till i centrum på vägen hem, och handlade lite matvaror på Hemköp.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

En liten undran bara... Varför inte ta ett släp eller nåt och ta alla jennys saker på en gång? Det är väl inte så kul för jocke när hon springer där hela tiden?

2010-02-05 @ 22:59:25
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Vi ska flytta alla saker på en gång, med Borzkos lastbil. Vi har inte tagit någonting därifrån än, bara packat. Och hon "springer inte där hela tiden", utan hon har varit där tre gånger, tror jag att det är. Dessutom så är det väl inte så kul för Jenny heller, att "springa där". Men lägenheten är ju lika mycket hennes, i tre månader till, så hon har väl all rätt att vara där så mycket hon vill. Och det tar faktiskt tid att packa.

2010-02-05 @ 23:04:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Packa kan hon väl göra själv, du bor väl inte där? Det är väl inte dina grejor som ska ner i kartonger?! Jocke kanske inte tycker det är så kul att ha DIG där hela tiden. Visst, det är Jennys lägenhet också i 3 månader till som du påpekar men är det din rättighet att tränga dig på för att hjäla din lilla tös som nu ska vara så vuxen att packa!! DET borde hon klara själv och sedan kan ni ta lastbilen och hämta när det är klart!

2010-02-06 @ 08:47:44
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Visst kan hon klara av att packa själv. Men det är lite svårt för henne att få dit flyttkartonger själv, när hon inte har något körkort. Och då tyckte hon att när jag ändå körde henne dit, så kunde jag hjälpa henne lite. Jag kan inte se något fel i det. Jag var där i drygt en timme i går, och drygt två timmar i förrgår, och jag kan inte tro att det kunde vara så farligt. Nu ska jag inte dit förrän vi kommer dit med lastbilen. Jag har absolut inte trängt mig på, utan det är Jenny som har velat ha mig med, och det har hon väl all rätt till, eftersom hon betalar hyran i tre månader till.

2010-02-06 @ 09:17:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Allt kan väl inte handla om hyran! Vad hon har rätt till mm. Har hon rätt till att ex vis dra ihop sitt tjej-gäng och ha fest där bara för att hon betalar halva hyran?? Jocke har väl också vissa rättigheter då som betalar andra hälften av hyran?! Han kanske inte vill att du är där?! Det har du kanske inte tänkt på?! Det handlar om att ta HÄNSYN i en situation som denna när ungdomarna ska separera oavsett orsaken till det hela! Dessutom hade det varit bättre om du lämnat Jenny och kartongerna och tänkt lite längre än på bara Jenny! Vem som helst fattar att du har tagit hennes parti, konstigt vore det annars, då du är hennes mamma. Men visa lite HÄNSYN till Jocke, det kan aldrig skada!

2010-02-06 @ 10:02:02
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Vi har helt olika sätt att se på situationen. Jag tycker absolut att vi har visat hänsyn. Och det där om fest, det tänker jag inte ens kommentera, för det var så larvigt.

2010-02-06 @ 10:33:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår inte ens problemet? :S det är väl klart att Jenny vill ha sin mamma med sig när hon gör något så jobbigt som att packa ihop sina saker efter en seperation? Inte så kul att stå där och deppa ensam.

2010-02-06 @ 10:46:50
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym Nummer Två: Jag tycker precis som du...

2010-02-06 @ 10:50:17
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är väl inte kul för Jocke heller och han har inte SIN mamma med sig när Jenny packar?!. Du vet väl inte vad som är anledningen till separationen lika lite som jag, men ändå. Bim: Kommentaren om fest lockade du ur mig då du hänvisar till Jennys rätt då hon betalar halva hyran. Vad som är rätt och vad som är fel kan ju diskuteras. Jag anser inte att du har rätt att klampa in i deras krachade förhållande och ta Jennys parti bara genom din uppenbarelse. Att du är i deras lägenhet för att hjälpa Jenny och dessutom sprida din fientlighet omkring dig. Har Jocke gjort dig personligen något illa? Hur mycket Jenny än kan ha berättat för dig om varför deras förhållande är slut så kanske hon inte har berättat allt. Det är väl upp till dem att klara av det hela ensam kan jag tycka. Har du rätt att klampa in bara för att Jenny betalar halva hyran? Ursäkta mig men det är INTE hyran det handlar om och vad den ger rätt till eller inte. Det är fortfarande HÄNSYN det handlar om.

2010-02-06 @ 10:57:02
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym Nummer Ett: Jag vet inte varför jag ska diskutera det här med en anonym person. Men jag antar att du är någon som finns i vår bekantskapskrets... Eller rättare sagt i Jockes kanske... Det här är fruktansvärt för båda två, självklart. Och om Jocke vill ha sin mamma där som stöd, eller någon annan, så ska han ju självklart ha det. Jag har inte spridit någon fientlighet omkring mig. Varför skulle jag ha gjort det? Och självklart har inte Jocke gjort mig illa personligen. Men om Jenny behöver hjälp och stöd, så ställer jag självklart upp. Jag kan absolut inte se något fel i det. Och jag tycker fortfarande att vi har visat hänsyn. Och självklart så vet jag anledningarna till varför dom separerar. Men jag har bestämt förut att inte blogga någonting om det här, så jag vill absolut inte fortsätta diskussionen här. Om du vill fortsätta diskussionen så får du maila mig på [email protected].

2010-02-06 @ 11:07:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sen så är det ju lite skillnad eftersom Jocke är över trettio år och antagligen redan har gått igenom en separation (med tanke på att han har barn) Jenny är bara 19 (?)och det här är nytt för henne, självklart vill hon ha någon som stöd. Har svårt att tänka mig att Bim "klampar in" och sprider sin fientlighet...

2010-02-06 @ 12:05:59
Postat av: Anonym

Anonym är ju uppenbart en som Jocke står nära...



2010-02-06 @ 12:25:14
Postat av: Anonym

Här var det liv i luckan!



Den som dragit det kortaste stråt och som det är mest synd om i det hela är Tindra Jockes dotter som mister en person i sin närhet utan att själv få välja. Och som det verkar skall ju Jocke också flytta och i och med det Tindra. Inte lätt att var barn där föräldrars förhållande kraschar. Kanske något som alla vuxna med barn skall tänka på innan de flyttar ihop för snabbt.

2010-02-06 @ 12:37:16
Postat av: Robin

Väldigt tragiskt att läsa så patetiska kommentarer från vissa, självfallet behöver man hjälpa när man flyttar? Hjälpte te x min syster igår att flytta vi var 4 personer som hjälpte henne, tror inte hon skulle klara det själv.. Jag var även hos henne förra veckan och hjälpte henne att packa, ser inga konstigheter i att man hjälper varandra? Det är väl det som är meningen med familj/vänner, att hjälpa varandra och stötta varandra. Tror inte någon vill stå där ensam (?)



2010-02-06 @ 16:54:07
URL: http://www.robin.blogaholic.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Tack ska du ha. Jag tycker inte själv att jag "klampar in" och "sprider fientlighet".

2010-02-06 @ 18:06:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, det känns nog lite så.. Men jag ska inte diskutera det här mer här..

2010-02-06 @ 18:17:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Visst är det så, att det ALLTID är barnen som kommer i kläm... Tyvärr...

2010-02-06 @ 18:18:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Robin: Jag tycker också att familj, släkt, och vänner är till för att stötta och hjälpa...

2010-02-06 @ 18:19:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Joakim Eriksson

Då jag bor på samma adress, och även betalar halva hyran, borde även jag ha något att säga till om. Jag har inga problem med att det är 100 personer som hjälper till med en flytt, men jag tycker att man kan respektera sin ex-partners önskan om att få vara ostörd när man har sin dotter där. Sin dotter som man bara träffar varannan helg. Sen så borde man ju kunna utnyttja flera dagar till att packa, istället för att göra det när det bara är ett par dagar kvar.

Sen så, som en parantes kan jag lägga till att man tar med sig alla sina saker, och lämnar kvar saker som inte är ens egna.

2010-02-07 @ 17:13:19
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Joakim Eriksson: Eftersom jag har sagt att jag inte kommer att hålla någon diskussion om Jennys separation här i bloggen, så kommer jag inte att bemöta din kommentar här. Om det är någonting som du vill diskutera med mig, så kan jag absolut göra det via telefon, sms, mms, msn, e-mail, brev, eller personligen ansikte mot ansikte.



Men det du skriver är väl egentligen menat till Jenny, och då tycker jag nog att du kan ta det med henne, istället för att skriva här i min blogg. Jag tror inte ens att hon läser här.



2010-02-07 @ 17:20:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Joakim Eriksson

Meningen med min kommentar var inte att säga nåt till dig eller Jenny, utan få folk att tänka till. Det finns alltid en andra hälft som också bor i samma lägenhet. Men det verkar inte vara av betydelse. Vad gäller att prata med dig så har jag inget att säga, när du inte ens behagar att hälsa när du kommer innanför dörren på halva min lägenhet.

2010-02-07 @ 17:27:17
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Joakim Eriksson: Suckar Så du vill ha den här diskussionen här i bloggen... Tycker du verkligen att det känns bra?



Och jag hälsade visst på dig. Men jag hörde däremot inget svar från dig... Men jag skulle ju aldrig skriva eller kommentera något sånt... Förstår inte riktigt varför du påstår här att jag inte hälsade, när du mycket väl vet att jag gjorde det. Varför ska vi hålla på och smutskasta varandra här, inför alla andra? Tycker du att det finns någon mening med det? Det mår väl bara alla inblandade dåligt av?

2010-02-07 @ 17:32:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

En fråga: Varför, överhuvudtaget, svarar du på kommentarer ang separationen om du nu inte vill ha en diskussion här på din blogg??

2010-02-07 @ 19:38:32
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Därför jag vet, av erfarenhet efter andra diskussioner här på bloggen, att svarar jag inte, då får jag kritik för det... Så var det förra gången, och då fick jag höra att jag var feg, som inte svarade... En annan gång tog jag bort kommentarer, och då fick jag skit för det... Så hur man än gör, så får man kritik...

2010-02-07 @ 19:43:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

En fråga: Varför svarar du på kommentarer i din blogg ang deras separation om du nu inte vill att det ska diskuteras här? Diskussionen torde dö ut av sig själv om du lät bli att bry dig om kommentarerna. Har du funderat på det?

2010-02-07 @ 19:53:54
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Svarade ju precis på det:



---> Anonym: Därför jag vet, av erfarenhet efter andra diskussioner här på bloggen, att svarar jag inte, då får jag kritik för det... Så var det förra gången, och då fick jag höra att jag var feg, som inte svarade... En annan gång tog jag bort kommentarer, och då fick jag skit för det... Så hur man än gör, så får man kritik...



2010-02-07 @ 19:58:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men kritik för att du inte svarar på just det här ang deras separation måste du väl kunna tåla? Du måste ju inte "hänga ut" nära och kära även om de som diskuterar här verkar gotta sig i andras elände. Det är synd och skam att du som är vuxen inte kan tåla kritik från folk du kanske inte ens känner! tttttth! Ta bort hela inlägget, jag tor du klarar det även om det kommer kritik eller....? Det här borde väl vara färdigdiskuterat nu, tycker du inte det?

2010-02-07 @ 20:05:04
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: "Ingen svars-kommentar"...

2010-02-07 @ 20:08:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

tjafs,tjafs

2010-02-07 @ 20:34:14
Postat av: Anonym

Anonym längst upp: du är Jockes mamma skulle jag tro! Låter så på din "stil" att skriva, precis som du kommenterade i Jennys blogg förut.



2010-02-07 @ 20:38:48
Postat av: Anonym

Herregud!

Familjen är till för att i svåra stunder finnas där för de andra.

Att barnen hamnar i kläm beror väl på hur man gör det.. Om man vill att de ska hamna i kläm.



Jag har själv gått igenom en separation, barnen tog inte illa vid sig av det.

Både jag och pappan var lyckligare.

Om någon av dessa parter väljer att tycka synd om sig själv och på så sätt sätta barnet i kläm så är det väl självförvållat!

Och att man har sina barn varannan vecka kan väl inte Jenny påverka va?

Det är ju upp till dig själv att se till att ha ditt barn oftare.

Och att finnas tillgänglig hela tiden då det skall packas.

Jocke har nog dragit på sig "det är så synd om mig"-rocken här!

2010-02-08 @ 14:46:29
Postat av: Anonym

Till anonym som börjar med Herregud! Då du inte är insatt i situationen bör du kanske hålla truten med vem som tycker synd om vem osv. Tanken har väl aldrig förespeglat dig att alla människor har olia öden här i livet och det kan vara en hel del hinder att träffas så ofta man vill. Sen att BIM tycker att Jenny har kommit i kläm?! Döööh hon är väl vuxen och har gjort sina val själv? Nu såg hon väl sin chans att slippa ur ett förhållande som hon nog inte var helt mogen för. Kan inte fatta att den här diskussionen om deras separation ska behöva uppta så många läsares tid HELA JÄVLA TIDEN! LÄGG NER!

2010-02-08 @ 15:29:11
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, det är verkligen tjafs, tjafs... :-/

2010-02-08 @ 17:36:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, jag vet ju förstås vilka åtminstone två av dom anonyma är här... Eftersom jag kan se IP-numren...

2010-02-08 @ 17:37:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Det är nog bäst att jag inte kommenterar den kommentaren...

2010-02-08 @ 17:38:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Tycker nog att din ton kanske är lite otrevlig...

2010-02-08 @ 17:40:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Håhå jaja...vad ska man säga..

2010-02-08 @ 20:09:02
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det finns nog inte så mycket att tillägga... :-/

2010-02-08 @ 20:12:18
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0