Dagens Dagbok – Fredagen den 5 februari 2010 – Jobbet.


I dag, på veckans sista arbetsdag, så började jag också min arbetsdag med att städa matsalarna tillsammans med en kollega. Efter det så var jag i skalen och fixade grönsakerna tillsammans med två kollegor. Och sen så var jag i matsalarna och jobbade som tredjeman.

 

Vi serverade sjömansbiff i dag. Smörgåsgurka hade vi till. Och också vår salladsbuffé.

 

Frånvaro på en person hade vi i dag. Men vår nya praktikant hjälpte till bra, så personalbristen märktes inte så mycket.

 

Och sen blev det veckans bästa stund, fredag eftermiddag klockan två, och vi fick gå hem och fira helg.

 

Vill du läsa en bra beskrivning av vårt jobb, så läs min kära kollega Snurrans blogg, Filijokus Funderingar.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Tack för länken! Trevlig helg!

2010-02-05 @ 22:05:30
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Varsågod! Trevlig helg till dig också! :-)

2010-02-05 @ 22:25:26
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0