Dagens Dagbok – Måndagen den 1 februari 2010 – Jobbet.


Måndag igen och jobb igen förstås. Den här veckan så börjar jag arbetsdagarna med att städa matsalarna tillsammans med en kollega. Efter det så går jag till skalen och fixar där alla grönsaker, tillsammans med två kollegor. Och efter det så jobbar jag egentligen som tredjeman ute i matsalarna. Men på grund av personalbrist i dag, så jobbade jag i stället som försteman i stora matsalen.

 

Vi serverade korv stroganoff med kokt ris i dag. Och vår salladsbuffé.

 

I dag var det två av kollegerna som var frånvarande, så det blev en tuff dag…

 

En ny praktikant började hos oss i dag. Och hon blir säkert till stor hjälp sen framöver när hon har lärt sig lite. Men så här första dagen så blev hon ju självklart inte till så mycket stor hjälp för oss.

 

Det blev, som jag skrev tidigare, en mycket tuff dag… I dag kändes verkligen personalbristen av… Det var mycket svårt att hinna med allting.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Vi får tro och hoppas på en bättre morgondag.. :-/

2010-02-01 @ 19:35:07
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Absolut... :-/

2010-02-01 @ 19:45:11
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0