En liten bokenkät från den bästa bokbloggen med det sämsta namnet: Bokhora.


En liten bokenkät från den bästa bokbloggen med det sämsta namnet: Bokhora.


Som läsare är jag: Snabb.


Som bloggare är jag: Förutsägbar.


Senast lästa bok: "Panik" av Jeff Abbott.


Senast köpta bok/böcker: "Saker jag inte förstår och personer jag inte gillar" av Lena Sundström.


Favoritdeckarförfattare: Dom flesta svenska deckarförfattare är mina favoriter.


Jag läser allt av: Stephen King, Dean Koontz, och många svenska författare.


Jag läser helst inte (genre/författare): Ingenting som jag absolut inte läser.


Vid hyllan för fackböcker letar jag: Inte efter någonting alls.


Förutom svenska läser jag gärna: Bara svenska böcker för mig.


Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Vet inte vad jag ska läsa efter boken som jag håller på med nu, som är "En nästan vanlig man" av Dan Buthler & Dag Öhrlund. Bestämmer det när det är dags att välja ny bok. Beror också på om det kanske kommer hem någon ny recensionsbok.


Högst upp på min bok-önskelista just nu står: "Under the Dome" av Stephen King, när den kommer på svenska.


När jag går på antikvariat letar jag alltid: Efter utgångna böcker som jag inte får tag i. Nu är det till exempel "Tvillingsystrarna" av Marie Hermanson.

 

 


Kommentarer
Postat av: Prometheus,

"Under The Dome" var uppfriskande! brukar trycka king är...överskattad, men fick höra av några kompisar att den var riktigt bra så jag köpte mig ett exemplar. Tyckte den var ok, inte helt hundra koncept och några detaljer som jag upplevde som klumpigt genomförda, men fascinerande scenario och fängslande story! Riktigt "nej bara en sida till fast klockan är halv fem på morgonen" - bok.

Sen så är det duktigt att ha skrivit en närmare 800 sidor bok som känns som 250-300 sidor.

2010-02-24 @ 16:52:05
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Prometheus: Jag har älskat Stephen Kings böcker i typ trettiofem år nu! Han är den bästa av dom alla! Men visst finns det bättre och sämre böcker även av honom. "Under The Dome" har jag bara hört bra om, så jag längtar verkligen efter att den blir översatt till svenska. :-D

2010-02-24 @ 17:50:26
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0