"Kör för alla!" - Vårterminen 2010 - 09/02.


I går sjöng vi fyra nya låtar, plus en låt som vi sjöng förra veckan. Den låten som vi även sjöng förra veckan var "Across the Universe" med Beatles från 1969. (Länk till den HÄR.)

Och här nedanför kommer dom fyra nya låtarna som vi sjöng:

"Viva la Vida" med Coldplay från 2008.



"Jag skiter" med Magnus Uggla från 1977.



"Macarena" med Los del Rio från 1995.



"Sånt är livet" med Anita Lindblom från 1961.



Mig spelar det faktiskt inte så stor roll vilka låtar som vi sjunger på "Kör för alla!", för allt är roligt att sjunga! Även sån musik som jag kanske egentligen inte direkt gillar, och aldrig skulle lyssna på, är rolig när man sjunger den med kören.

Men en stor favorit hos mig, det är Coldplays "Viva la Vida", så den var extra rolig att sjunga. Hoppas verkligen att vi kommer att ha den på vår vårkonsert. 



Uppdaterad:

"Viva la Vida" finns också som en bra cover med Darin från 2009.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fyra bra låtar, vad kul!

2010-02-10 @ 20:28:52
URL: http://faceyourcrime.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Faceyourcrime: Ja, jag är i alla fall jättenöjd med Caroline och Heinz låtval! :-D

2010-02-10 @ 20:36:37
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0