Melodifestivalen 2010 - Deltävling 3 - Göteborg - 20/02.



Jaha. Då var den tredje deltävlingen avslutad. Tyckte väl inte att det var några höjdarlåtar den här gången heller egentligen. Men om jag måste rangordna så blir det så här:


1 - 01 – Alcazar med ”Headlines” – Bra och medryckande. Dansant och trevlig.

 

2 - 06 – Timoteij med ”Kom” – Medryckande och bra. Helt okej.

 

3 - 07 – Darin med ”You´re out of my life” – Egentligen lite för lugn för min smak. Men den var ändå faktiskt bra.

 

4 - 08 – Crucified Barbara med ”Heaven and Hell” – Njae. Jag älskar ju hårdrock, och hoppades mycket på den här. Men den var lite tråkig och seg.

 

5 - 03 – Elin Lanto med ”Doctor Doctor” – Njae. Sådär.

 

6 - 02 – Johannes Bah Kuhnke med ”Tonight” – Inte speciellt bra. Och inte sjöng han speciellt bra heller.

 

7 - 04 – Erik Linder med ”Hur kan jag tro på kärlek” – Tråkig. För lugn. Trist röst.

 

8 - 05 – Getty Domein med ”Yeba” – Ursäkta, men jag trodde att det var en svensk melodifestival?

 


 

Uppdatering:


Då blev det Timoteij och Darin som gick till Finalen.


Och Alcazar och Crucified Barbara till Andra Chansen.

 

Precis dom fyra som jag hade som dom fyra första.

Bara lite annan ordning än vad jag hade.

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker absolut att Alcazar borde gått till final! De var sååå mycket bättre än darin. Men jag är glad för Timoteij's skull!

2010-02-20 @ 21:53:10
URL: http://faceyourcrime.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Faceyourcrime: Ja, jag tyckte också att Alcazar var bättre än Darin!

2010-02-20 @ 22:11:42
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0