Melodifestivalen 2010 - Deltävling 4 - Malmö - 27/02.



Jaha, då var den fjärde deltävlingen över. Tyckte väl inte att det var någon riktigt toppenlåt den här gången heller, tyvärr.

Den helt klart bästa var i alla fall "Jag vill om du vågar" med Pernilla Wahlgren. Det var en riktigt klassisk schlagerlåt, och Pernilla är ett proffs.

Den näst bästa låten var "Human Frontier" med NEO. Men jag hade lite svårt för hans falsettsång.

Så dom två ovanstående vill jag ha direkt till Finalen.

Och till Andra Chansen vill jag ha "Thursdays" med Lovestoned, och "Stop" med Sibel.

Men egentligen så är det bara Pernillas låt som jag bryr mig om. Dom andra spelar faktiskt ingen större roll hur dom hamnar.



1. - 06 - Pernilla Wahlgren med "Jag vill om du vågar" - En riktigt ordinär schlager. Fastnade direkt i huvudet. Riktigt bra. Och jag gillar Pernilla Wahlgren.

2. - 03 - NEO med "Human Frontier" - Glad och snabb låt. Fick lite BWO-känsla av den. Men gillade inte riktigt Neos falsettsång i refrängen.

3 - 04 - Lovestoned med "Thursdays" - Sådär. Fick inget riktigt grepp om låten.

4 - 01 - Sibel med "Stop" - Ganska så intetsägande och tjatig låt. Men i och för sig glad och snabb. Tyckte faktiskt inte att hon sjöng speciellt bra.

5 - 07 - Noll Disciplin med "Idiot" - Låten var väl rätt så okej. Men han sjöng ju så dåligt...

6 - 08 - Peter Jöback med "Hollow" - Alldeles för långsam.

7. - 05 - Anna Bergendahl med "This is my life" - Väldigt vacker. Men tråkig...

8. - 02 - Py Bäckman med "Magisk stjärna" - Njae, inte så särskilt bra faktiskt. Trots att Py Bäckman var en av mina favoriter på 70- och 80-talet.



Uppdaterad:

Nej, det gick inte direkt som jag ville och tyckte i kväll...

Till Finalen: Anna Bergendahl och Peter Jöback.

Till Andra Chansen: Pernilla Wahlgren och NEO.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Pernilla var inte alls bra, alla var jättedåliga ikväll. Salem ifrån första deltävlingen bör vinna en biljett till Norge

2010-02-27 @ 21:31:42
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Jo, jag gillar Pernilla. Och låten var en riktig schlager. Inte min typ av musik egentligen. Men i det här forumet tyckte jag att den var bra. Salem var sådär...

2010-02-27 @ 21:35:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: hej

Jag tycker peter jöback var bäst :)älskar hans röst också. Dåligast tycker jag var Py bäckman och noll disciplin. Håller med om att Pernillas låt var en klassisk schlager,men inte min typ av musik. :)

2010-02-27 @ 21:59:34
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Hej: Jag tycker att Peter Jöback var bra, och hans röst är ju jättebra. Men låten var för lugn.



Py Bäckman var sämst. Och Noll Disciplin sådär.



Schlager är verkligen inte min typ av musik heller, men i dom här sammanhangen så gillar jag det. Och Pernilla var bäst.

2010-02-27 @ 22:13:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anna

jag tyckte Lovestoned var bäst, Noll diciplin gillade jag INTE, tyckte inre att den var punk eller skejtpunk heller. Håller med om att Py Bäckman var sämst, det var synd, för jag blev riktigt glad när jag såg att hon skulle vara med. Synd om Pernilla att komam till andra chansen, hörde att hon inte ville det för att hon skulle missa sin brors bröllop då...

2010-02-27 @ 23:30:39
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pernilla var bääääst :)

2010-02-28 @ 00:26:49
URL: http://faceyourcrime.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anna: Lovestoned var bra, men lite intetsägande låt kanske.

Noll Disciplins sångare sjöng så dåligt.

Py Bäckman blev jag lite besviken på.

Synd om Pernilla som missar bröllopet. Hon kunde gått direkt istället för Anna...

2010-02-28 @ 09:13:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Faceyourcrime: Ja, det tyckte faktiskt jag också.

2010-02-28 @ 09:13:39
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0