Veckans Planer - Vecka 09.


Den här veckan är det sportlov här i Stockholm. Vi jobbar som vanligt, eftersom vi har fritidsbarn som äter hos oss, och skickningar som ska ha mat. Men vi har lite lugnare på jobbet den här veckan.

Men samtidigt som det är lugnare på jobbet under lovveckorna, så är det ju också den enda gången som vi kan ta ledigt och som vi kan gå på kurs. Och det är flera av oss som både ska ha ledigt och gå på kurs den här veckan, så det kan nog bli lite stressigt den här veckan också på jobbet.

Jag ska inte vara ledigt något under veckan. Men jag ska gå på en kurs under onsdagen. Den handlar om specialkost och allergier.



Tyvärr är det ingen körträning den här veckan i "Kör för alla!" på grund av sportlovet. Och det kommer jag ju verkligen att sakna förstås.

På lördag ska jag försöka att komma iväg på ett biobesök. Jag vill gärna gå på bio åtminstone en gång i månaden. I januari såg jag "Snabba Cash" på bio. Men i februari blev det inget biobesök alls tyvärr.

På söndag fyller jag 49 år. Vi ska inte fira det då, utan Jenny och jag firar våra födelsedagar tillsammans på hennes 20-årsdag den 13 mars.

Men lite firande tänkte vi ändå ha. Mamma och pappa har ju bott i ett år i sin lägenhet här i Farsta, just på min födelsedag. Så vi tänkte fira både dom och mig, genom att gå ut och äta på restaurang igen då. Det blir väl vi sex som var ute i går och åt.



Ja, det är väl veckans planer vad jag vet nu. Både på jobbet och privat.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Oj, har dina föräldrar redan bott där i ett år!? Tänk vad tiden går fort :-) Kommer ihåg hur jobbigt din mamma tyckte det var att flytta från sin gamla bostad, hoppas hon tycker att de ändå gjorde en bra sak nu så här efteråt :-)

2010-02-28 @ 21:26:48
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, tiden går fort! Men det var på min 48-årsdag som dom flyttade! Och sen på kvällen var jag i Globen och såg Metallica! Det var en aktiv och intensiv dag!



Vi pratar ofta om hur negativ och rädd mamma var innan dom flyttade. Och hur rätt hon tycker att vi gjorde, när vi nästan "tvingade" henne. Hon stormtrivs här i Farsta, och i deras jättefina lägenhet. Det är det bästa dom har gjort säger hon! :-D

2010-02-28 @ 21:32:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jessica

Får säga grattis i förskott, om jag glömmer/inte har tid att gå in och göra det på din dag!

Sen vill jag rekommendera filmen Shutter Island!

Såg den igår, jättebra!

2010-02-28 @ 23:03:44
URL: http://jessapessa.blogg.se/
Postat av: junitjej

Varför ska helgen alltid gå så fort? Ha en trevlig vecka!! Grattis i förskott!

2010-03-01 @ 06:11:46
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jessica:



Tack så mycket! :-D



Okej! Kanske att det blir den filmen till helgen! Jag har läst boken, som heter "Patient 67" av Dennis Lehane, och den var bra! Tack för tipset!



2010-03-01 @ 14:14:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej:



Ja, du.. Helgerna går så otroligt fort, oavsett om man gör mycket saker, eller inte..



Tack ska du ha! :-D



2010-03-01 @ 14:15:12
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0