"Vi ses i öknen" av Danny Wattin - 2007 - Bok



---------    

Recension av boken: "Vi ses i öknen" av Danny Wattin (2007) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman)

---------


"Adam Anderzon har det inte lätt. Chefen vill att han ska jobba oavbrutet, flickvännen känner sig försummad och måste kompenseras med dyra designerkläder, föräldrarna tjatar om barnbarn och svärföräldrarna är inte nöjda med just någonting alls.

Till slut blir Adams situation ohållbar och allt runt omkring honom börjar rasa. Det är då han måste ta sin farbror Antons mycket speciella testamente på allvar. Ett testamente som ställer allt det han vet upp-och-ned och får honom att packa väskan och ge sig iväg på en vansinnig resa till andra sidan jorden.

Vi ses i öknen är en berättelse om de offer vi gör för att hinna med i ett samhälle i snabb förändring. Det är en historia om skamliga släkthemligheter, skenheliga politiker, vedervärdiga svärmödrar, sexuellt frustrerade livsstilstomtar och katter med Tourettes syndrom. Men det är också en kärlekshistoria och en redogörelse för en misslyckad kontorsslavs kamp för att återställa balansen i en allt vansinnigare värld.
"


(Kopierat från adlibris.com)

 

---------

Den här boken tyckte jag både bra och mindre bra om. Den var väldigt bra skriven, och mycket bra beskrivande om vårt samhälle och nutidens livsstil. Men den är också lite som en saga med mycket fantasi i, och den delen tyckte jag inte var så bra.

Så "verklighetsdelen" får en fyra av mig, och "fantasidelen" får en tvåa av mig. Så slutbetyget blir en trea.

Har läst en bok av Danny Wattin förut, och det är novellsamlingen "Stockholmssägner". Här är en länk till min recension på den. ///Bim.

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0