Dagens Dagbok – Lördagen den 16 januari 2010 – Första Halvan av Eftermiddagen.


Under eftermiddagen sen så fortsatte jag som under förmiddagen. Jag höll på och fixade med alla möjliga hushållsbestyr här hemma, jag satt lite med datorn, och jag läste i min bok.

 

Läste också ut boken så småningom, och en recension på den har jag redan bloggat i ett separat inlägg som vanligt.

 


 

Vid fyratiden så sticker jag iväg med familjen på bio. Vi ska se ”Snabba Cash” med Joel Kinnaman i Heron City. Och vi äter middag där också, innan bion. Sen när vi kommer hem så ska jag se ”Robinson” som jag spelar in. Så det blir en trevlig eftermiddag och kväll, tillsammans med mina närmaste och käraste.

 


 

Om ni tycker det är kul att läsa kommentarer, så kan jag tipsa om följande fyra inlägg där det finns massor med åsikter… Den första länken går till Jennys blogg, och dom övriga tre i min blogg.

 

Jennys Blogg – ”Bloggen läggs på is…”.

 

Bims Blogg – ”Ibland är människor väldigt engagerade…”

 

Bims Blogg – Dagboksinlägg 12 januari.

 

Bims Blogg – Dagboksinlägg 15 januari.



 

 

Förresten så har Jenny öppnat upp sin blogg igen, så man kan läsa inlägg och kommentarer. Men om man kommenterar där, så måste kommentarerna godkännas av Jenny, innan dom kommer in. Och hon har inte bloggat någonting än så länge heller.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

har inte orkat läsa alla kommentarer, men jisses folk engagerar sig verkligen :D och nu ska jag engagera mig lite också :)



1.Jag tycker att vi som läser får "nöja oss" med den info som den som skriver vill ge ut, vi måste inte veta precis varenda detalj om allt och har ingen rätt till det heller, så varför Jenny sover hemma hos er eller varför bloggen läggs på is angår oss inte ett dugg.



2.ni verkar vara en familj med fin och tät kontakt, tycker inte att det tyder på att man som mamma "inte vill släppa sina barn" som någon skrev utan på att man byggt upp en fin relation till varandra genom åren. Själv bor jag en bra bit från min mamma, men har telefonkontakt med henne nästan varje dag och önskar att hon bodde närmare så att vi kunde ses oftare. Hon har nog ganska mycket koll på vad jag gör, men det är ju för att jag väljer att berätta det för henne, och är det saker jag inte vill blanda in henne i så gör jag inte det. Samam sak tvärtom, jag vet det mesta om vad hon gör.



3. Hur mycket du skriver om Jenny, Jimmy och Borzko i bloggen är helt upp till er. Jag personligen tycker att det är trevligt att läsa om vad alla gör även fast jag inte känner er, jag tycker att det är det vardagliga som lockar mycket med din blogg.

2010-01-16 @ 17:13:43
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Anonym

hon har ju tagit bort inlägget där det stod att hon o jocke ska separera?

2010-01-16 @ 17:26:33
Postat av: Anonym

Jag har inte riktigt följt allt som har skrivit men har ändå fått en liten vink vad det handlar om.

Jag tycker att du Bim ska skriva precis vad du vill och om vilka du vill.

Det är ju din blogg låt inte andra påverka innehållet i din blogg skit i dessa.

Jag säger som jag sa till mina barn då de var yngre om de kom hem och blivit retade eller nåt liknande

"vad vill en retsticka?" Just det få reaktion så reagera inte strunta i det.

Jag följer din blogg och tycker du ska vara stolt (och det vet jag att du är) över dina barn och den fina sammanhållningen ni har i eran familj

Du är en lyhörd och engagerad mamma en som många fler skulle behöva ha.

Jag är en riktig hönsmamma och bryr mig mycket om mina vuxna barn och en sak är jag säker på och det är att de vet att jag älskar dem och alltid finns för dem, om de vill

Som en av mina arbetskompisar skriver i sin blogg "en mor håller sina barn i handen en bit men i sitt hjärta hela livet"

Kram från en bara vanlig mamma

2010-01-16 @ 17:32:39
Postat av: mY

Såg dig och din familj på bion i dag, vi hamnade på samma. Hoppas du gillade filmen och att ni får en fortsatt trevlig kväll

2010-01-16 @ 21:04:27
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anna: Tack för din kommentar! Och för dina synpunkter. Vi tycker nog rätt så lika du och jag.

2010-01-16 @ 23:11:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Hon har tagit bort det inlägget när hon stängde bloggen ett tag. Men det finns ett nytt inlägg nu.

2010-01-16 @ 23:13:17
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> "Bara en vanlig mamma": Tack för din mycket fina och kloka kommentar. Och jag gillar den där meningen: "en mor håller sina barn i handen en bit men i sitt hjärta hela livet". Mycket fint sagt!

2010-01-16 @ 23:15:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> My: Jaså!? Så du såg oss? Var satt du? Och vad tyckte du om filmen? Vi tyckte alla fyra att filmen var jättebra! :-)

2010-01-16 @ 23:16:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Tessi

Jag är personligen en människa med starka åsikter och som inte känner ett behov av att vara "kompis" med alla mina medmänniskor. Det finns både för- och nackdelar med det. Fördelen är att jag även "hyllar den som hyllas bör" och säger när jag tycker att något är väldigt bra/tjusigt/kul etc.

Det har varit stunder då jag också ifrågasatt vissa grejer som du skrivit här på bloggen. (det största exemplet är din attityd gällande att du "inte har tid/lust/ork" att kommentera andras bloggar, men samtidigt tigger om att få egna kommentarer. Jag tycker att det förhållningssättet är ett extremt osmickrande och egocentriskt drag och jag skäms å andras vägnar när jag läser om det)

En dag så slog det mig dock att det liksom inte spelar någon roll vad jag tycker, tänker och skriver, att du och andra ändå kommer att ha sin egen orubbade uppfattning. Efter denna enorma insikt ;) bestämde jag mig för att helt sonika skita i kommentera sådant jag retade mig på. (så länge det ej handlar om djurplågeri)

Nuförtiden så hoppar jag över irritationsmomenten och läser det jag finner intressant.

2010-01-17 @ 11:39:54
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Tessi: Tack för din kommentar. Och jag kan till viss dela hålla med dig i dina åsikter.

2010-01-17 @ 12:02:24
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0