Dagens Dagbok – Lördagen den 16 januari 2010 – Morgonen + Förmiddagen.


Morgonen och förmiddagen tillbringades hemma och inne.

 

Jag hade tänkt mig en förmiddagspromenad i solsken nere vid Magelungen med lite fotografering. För i Aftonbladets väder på nätet så lovade dom strålande solsken.

 

 

Men här var det inte någon endaste liten skymt av någon sol inte. Helt igenmulet, grått, trist, och lite småsnöande.


Så jag var lat som vanligt, och gav mig inte ut på någon promenad.

 

Jag höll som vanligt på här hemma på förmiddagen och delade min tid mellan mina tre sysslor som jag nästan alltid gör, diverse hushållsarbete, datorsittande, och bokläsning.

 

Tre maskiner med tvätt, två maskiner med tumling och en maskin med disk, blev det bland annat. Och så en massa andra småsaker fixande här hemma.

 

Lite tid med datorn blev det också. Men mest så blev det bokläsning, i nya boken: ”Malin och Henrik” av Denise Rudberg och Daniel Möllberg.

 



Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att få tvättat så mycket, det skulle jag också behöva ta tag i.. Men jag får åka till jobbet istället och jobba denna lördagkväll! Haha, roligt.. Hoppas du får en bra lördagkväll i alla fall, och vad spännande med robinson ikväll! Tycker det är riktigt bra denna säsong.



En fråga också som jag har tänkt på ett tag, hur uttalar man Borzko? :-)

2010-01-16 @ 13:16:16
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Ja, jag har slarvat med att tvätta på hela veckan, så det var mycket tvätt i dag. Blir en fjärde maskin också.



Ja, jag gillar Robinson! Spelar in det i kväll, och ser när vi kommer hem. För först blir det ju SNABBA CASH!



Märket BOSCH som finns på till exempel tvättmaskiner. Så uttalar man Borzko, fast med först då Bosch och sen ko.



2010-01-16 @ 13:24:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Trodde nästan att solen skulle komma här mitt på dagen, den sken nähästan igenom moltäcket en stund, men sedan tjocknade molen istället :-/

Nu ska jag sätta igång min tvättmaskin :-D

2010-01-16 @ 13:36:52
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det såg nästan ut så här också ett tag, men det tjocknade här också sen. Men mig gör det inte så mycket. Jag har mycket hushållsarbete att pyssla med, och många bra böcker att läsa i. Och sen blir det ju Bio, och Snabba Cash, med hela familjen, och det ska bli jättekul! :-)

2010-01-16 @ 13:43:38
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0