Dagens Dagbok – Tisdagen den 12 januari 2010 – Kvällen.


Och kvällen som blev, som nästan alltid, lugn och skön. Och den blev också, som nästan alltid på vardagar, tevefri.

 

Jag satt större delen av kvällen och läste i boken: ”Alfahannen” av Katarina Wennstam. Varvade med datorstunder och lite hushållsbestyr också.

 

Borzko kom hem vid halvniotiden från jobbet i dag. Efter middag och dusch, så satt han också och läste.

 

Jimmy satt större delen av kvällen framför datorn på sitt rum.

 

Jenny jobbar eftermiddagsskift i dag, mellan två och elva.

 



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Undrar varför du aldrig ser på nyheter på tv, vet att du läser nyheter på nätet (men inte vilka tidningar). Skulle man bara läsa AB o Expressen så tror ma nju att världen är Paradise Hotell, Lets Dance och Anna Anka :-)!!



Jag tycker det är intressantare att höra och man får en mera och djupare bild. Samtidigt så ger man ju sina ungdomar en "vana" att följa nyheter och samhällsdebatten.

2010-01-13 @ 01:08:50
Postat av: Anonym

Instämmer !

2010-01-13 @ 10:18:27
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Vi människor är ju faktiskt olika, eller hur. Men du ifrågasätter nästan alltid det jag gör, eller inte gör, och verkar tycka att det mesta är fel, av det jag gör som inte överensstämmer med dina åsikter.



Men okej, har man en blogg, så får man stå ut med att ifrågasättas hela tiden, det är jag fullt medveten om vid det här laget. Men du verkar aldrig ge dig, och hittar alltid nya saker hos mig.



Jag läser inte om Paradise Hotel, Anna Anka, och annat sånt i nättidningarna. Varför skulle jag jag göra det, när jag inte ens ser programmen? Och jag tycker nog att man kan hitta precis alla nyheter på nätet, bara man letar lite. Man får scrolla förbi en del först. Allt dom säger på Nyheterna i teve kan jag hitta i nättidningarna, om jag bara letar lite.



Mina ungdomar får väl skaffa sig sina egna "vanor" hur dom ska följa, eller inte följa, nyheter och samhällsdebatten. Dom märker väl ändå inte om jag tittar på teve eller inte, eftersom dom inte sitter med mig oftast.



Är det okej eller?



2010-01-13 @ 14:07:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Okej....

2010-01-13 @ 14:07:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Tråkigt att du alltid missuppfattar vad jag menar och aldrig vill diskutera.

När man läser någons blogg och lär känna den personen på det sättet och inte live så undrar man över vissa saker och vill fråga och för mig är det underligt att man inte ser nyheter och låter sina barn få den vanan.

Men jag tycker att ni är ett bra föredömme då ni inte låter tv:n gå hela kvällarna utan väljer program som ni vill se.



OM du tycker det är jobbigt att läsare frågar och ifrågasätter så kanske det är bättre att du har din dagbok i låst så inte andra kan läsa.



Och alltid tar du frågor som kritik. jag bara undrade varför du väljer bort att se på nyheter på tv.

Jag är absolut ingen tv freak!

2010-01-13 @ 16:42:09
Postat av: Louise

Bara för att man har en blogg öppen för allmänheten ebtyder ju inte det att man vill ta emot kritik. Ibland skriver man för sin egen skull och jag tycker inte att man ska behlva lösenordskydda sin blogg bara för att andra inte kan acceptera sin livsstil. Klart man ska få ha åsikter men med lite måtta..

Jag tycker i alla fall att du skriver en rolig blogg! Hälsa Jenny att jag gärna vill läsa hennes blogg när om känner att börja igen. =)

//Louise

2010-01-13 @ 17:07:23
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Nej, jag tar absolut inte alltid frågor som kritik. Jag har inget emot att få frågor om lite allt möjligt. Men du har ett sätt att skriva på som alltid är negativt mot mig. Typ: - Jag har dåliga skor för mina fötter. - Jag promenerar för lite. - Jag gör för lite saker ihop med min man. - Jag har fel i sovrummet för kärlekslivet, för jag har fotografier på släkten där. - Jag tittar inte på nyheter. - Jag träffar för lite människor. Jag har inga färgklickar i köket och vardagsrummet. Och många andra saker som jag inte kommer på just nu som du har skrivit till mig om...



Och "låta mina barn få vanan att titta på nyheter" - dom är faktiskt 22 och 19 år... Dom kanske får vanan att läsa böcker istället?! Men det är inget bra, eller!?



Jag vill visst diskutera, annars skulle jag inte skriva svar överhuvudtaget. Och jag känner faktiskt inte så här för någon annan som kommenterar i min blogg, bara för dig. Och vi har haft den här diskussionen förr...



Du får faktiskt skriva vad du vill. Och jag skulle aldrig ha en låst blogg. Jag vill gärna ha kommentarer. Men jag förstår inte varför du alltid ska ha en sån negativ ton.



Och jag har aldrig sagt att det är fel att vara en tv-freak. Min dotter ser jämt på teve och älskar det. Det är bara det att jag prioriterar mina böcker mycket mera.

2010-01-13 @ 17:34:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Louise: Tack för din kommentar. Och jag ska hälsa Jenny att du saknar hennes blogg.



Jag tycker som du. Om jag läser en blogg, och någon uttryckligen frågar efter en åsikt, då skriver jag ärligt vad jag tycker.



Men om någon inte frågar, så brukar jag inte skriva och kritisera människor, även om jag tycker annorlunda.

2010-01-13 @ 17:35:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Nu lägger jag mig i lite här men jag håller med dig Bim. Jag brukar också ta mycket av det hon skriver som lite kritik mot dig. Jag brukar känna att jag har rätt då jag ser dina svar till henne, ibland "ryter" du ifrån och med all rätt. Kanske menar hon inget illa med det, men jag hade också blivit irriterad. Jag har sett "bra" kommentarer från henne också, men lite nu och då dyker "kritiken" upp. Det låter som att hon ska skriva det på ett "snällt" sätt med :-) och sånt, men det lyser ändå igenom att det inte alltid är så snällt.



Jag menar inte att man inte får skriva emot dig, man behöver inte alltid hålla med. Men man behöver inte alltid säga emot, eller komma med goda råd heller. Det är en sak om man ber om råd, men annars.. Det är som att hon vill skriva dig på näsan att hon vet bättre och att du ska ta efter. Jag kan ha fel, men det är så jag uppfattar det.

2010-01-13 @ 23:05:10
Postat av: Nilla

Att alltid kommentera med en negativ ton är så tråkigt. Jag tror att dom som aldrig kan glädjas med andra, unna andra människor gott eller att alltid ha en åsikt om vad andra människor gör, har ett väldans tråkigt liv själva.

Att ens läsa bloggar som man inte direkt tycker ger så mycket, talar ju för sig själv.

Stå på dig Britt-Marie, för du vet att vi är jättemånga som gärna följer dig i din vardag, och som tycker att det är så kul att kika in hos dig.

Ha en härlig torsdag, och vet du...imorgon är det freeeedag :)

Kram till dig!!!

2010-01-14 @ 07:38:15
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Tack Josefin! Jag har precis samma uppfattning som du! Tack för din kommentar och ditt stöd! Kram! :-)

2010-01-14 @ 15:09:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nilla: Samma till dig som till Josefin! Håller med dig! Tack för ditt stöd! Kram! :-D

2010-01-14 @ 15:10:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Skrev bara som jag ser det, tycker du har helt rätt.



Imorgon är det fredag ;-)



Kramar!

2010-01-14 @ 18:06:58
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Tack! Vi tänker lite lika kanske! ;-)



Ja! Fredag i morgon! Wiieee!!!! :-D Kram!

2010-01-14 @ 20:41:35
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0