Dom 50 bästa böckerna som jag har läst på ett och ett halvt år, av 214 lästa böcker.

 

För ett och ett halvt år sen, så bloggade jag en lista på dom 30 bästa böckerna som jag hade läst, av dom 178 böckerna som jag hade läst på två år.

 

Och nu så bloggar jag en lista på dom 50 bästa böckerna som jag har läst, av dom 214 böckerna som jag har läst på ett och ett halvt år.

 

(Ingen inbördes ordning på böckerna, utan helt utan rangordning).

 

"Maken" (The Husband) av Dean Koontz.

"Intrång" (Creepers) av David Morrell.

"Berlinerpopplarna" (Berlinerpoplene) av Anne B. Ragde.

"Eremitkräftorna" (Eremittkrepsene) av Anne B. Ragde.

"Ruinerna" (The Ruins) av Scott Smith.

"Den du inte ser" av Mari Jungstedt.

"I denna stilla natt" av Mari Jungstedt.

"Odjuret" av Anders Roslund & Börge Hellström.

"Box 21" av Anders Roslund & Börge Hellström.

"Edward Finnigans upprättelse" av Anders Roslund & Börge Hellström.

 

"Flickan under gatan" av Anders Roslund & Börge Hellström.

"Vila på gröna ängar" (Ligge i grönne enger) av Anne B. Ragde.

"Heartsick" (Heartsick) av Chelsea Cain.

"Pepparkakshuset" av Carin Gerhardsen.

"Livstid" (Life Expectancy) av Dean Koontz.

"Dödergök" av Katarina Wennstam.

"Nattfåk" av Johan Theorin.

"Duma Key" av Stephen King - 2008

"Allt för min syster" (My Sister's Keeper) av Jodi Picoult - 2004

"I de lugnaste vatten" av Viveca Sten - 2008

 

"Skulden" (Plain Truth) av Jodi Picoult - 2000

"I den innersta kretsen" av Viveca Sten - 2009

"Marley och jag - Livet och kärleken med världens värsta hund" (Marley and me - Life and love with the world's worst dog) av John Grogan - 2005

"Mamma, pappa, barn" av Carin Gerhardsen - 2009

"Den inre kretsen" av Mari Jungstedt - 2005

"Den döende dandyn" av Mari Jungstedt - 2006

"I denna ljuva sommartid" av Mari Jungstedt - 2007

"Skynda att älska" av Alex Schulman - 2009

"Dödens pendel" av Jonas Moström - 2004

"Dårens dotter" av Mian Lodalen - 2008

 

"Den mörka ängeln" av Mari Jungstedt - 2008

"Svart cirkel" av Jonas Moström - 2006

"Hjärtats mörker" av Jonas Moström - 2008

"24 timmar i oktober" av Caroline Giertz - 2007

"Den dubbla tystnaden" av Mari Jungstedt - 2009

"Tre sekunder" av Anders Roslund & Börge Hellström - 2009

"Hypnotisören" av Lars Kepler - 2009

"Den sista dagen" av Caroline Giertz - 2008

"Kinesen" av Henning Mankell - 2008

"Någon sorts frid" av Camilla Grebe & Åsa Träff - 2009

 

"Ett oskrivet blad" av Marie Hermanson - 2001

"Borta bäst" av Sara Kadefors - 2009

"Mannen under trappan" av Marie Hermanson - 2005

"Udda" av Sara Lövestam - 2009

"Hembiträdet" av Marie Hermanson - 2004

"Systerskap" av Katerina Janouch - 2009

"Halva liv" av Mats Strandberg - 2009

"Nefilim" av Åsa Schwarz - 2009

"Musselstranden" av Marie Hermanson - 1998

"Fyrvaktaren" av Camilla Läckberg - 2009

 

 


Kommentarer
Postat av: Margareta Engman

Hej! Jag tycker det är kul att gå in och titta på dina recensioner av böcker, tycker att vi har samma smak, jag köper alltid böcker från Adlibris - men ser först efter om du läst dom!!! Tack för en bra blogg. Mvh Maggan E

2011-02-14 @ 14:21:50
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Margareta Engman: Tack så jättemycket för din kommentar! Den glädjer mig verkligen! Så roligt att du uppskattar mina boktips! Kram! :-D

2011-02-14 @ 16:22:26
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0