Dagens Dagbok – Måndagen den 19 juli 2010 – Hela Dagen. (Med sju fotografier).


Mobilen larmade klockan halvsju i morse. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn.


Packade sen min badväska, och så åkte jag iväg till Farstastrandsbadet vid niotiden.


Var sen där i ungefär tre timmar. Jag läste först i ”Den man älskar” av Emily Giffin. Sen när jag hade läst ut den så började jag läsa i ”Utan ett ord” av Linwood Barclay.



En fika blev det förstås också.



Inget dopp i Magelungen blev det i dag. Utan bara solande. För det var inte alls lika varmt i luften i dag. Strålande sol var det, men en ganska så kraftig och lite sval vind.


Utsikt från min plats, mot sjön, mot caféet, och upp från sjön.



Åkte hem vid tolvtiden. En fika och lite lätt lunch blev det när jag kom hem. Sen höll jag på och fixade och grejade med lite diverse hushållsbestyr här hemma. Och så varvade jag med datorstunder på balkongen. Läste i boken också.


Vid halvtretiden så vaknade Jenny och hon gick då upp. (Hon jobbar nattpass just nu). Hon åt då frukost, och jag tog en fika, och vi satt sen i nästan en timme och pratade.


Satt sen på balkongen igen med boken och datorn.


Vid femtiden sen så kom Jimmy hem från jobbet. Och då åt vi middag tillsammans alla tre.


Och sen så blev det återigen balkongen.


Jenny stack sen iväg, och sen senare så skulle hon iväg för att jobba ännu ett nattpass.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0