"Inception" - 2010 - Film - Bio



"Inception" - 2010 - Genre: Thriller

"Dom Cobb är en skicklig tjuv, den absolut bästa när det handlar om att stjäla värdefulla hemligheter djupt från det undermedvetna under drömtillståndet, när sinnet är som mest sårbart. Cobbs ovanliga förmåga har gjort honom till en efterfrågad man i den här nya världen av företagsspionage, men det har också gjort honom till en internationell flykting och kostat honom allt han någonsin älskat. Men Cobb får nu en chans att gottgöra sig. Ett sista jobb kan ge honom livet tillbaka, men bara om han kan genomföra det omöjliga. Istället för att stjäla hemligheter, måste Cobb och hans team göra det omvända: plantera en hemlighet. Det skulle vara det perfekta brottet. Men ingen planering kan förbereda teamet för den farliga fiende som verkar kunna förutse allt de gör."

(Kopierat från Lovefilm)

Det här var en otroligt bra film, i precis min smak. I början så fattade jag typ ingenting. Men ju längre filmen gick, så förstod man hur smart allt var uträknat. Otroligt bra actionsscener, och man undrar ju hela tiden var gränsen går mellan verklighet och datorgjort. Jättebra skådespelare i alla dom stora rollerna, med bland annat Leonardo DiCaprio och Joseph Gordon-Levitt.

Filmen var som sagt otroligt bra, spännande, tankeväckande, och hade härliga och fantastiska actionscener. Jag kan helt klart rekommendera den till alla. Men se den inte hemma, utan se den på bio!

Betyg: 5 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner, och oftast tycker som jag gör!)

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: Snurran

oj, högsta betyg! Det är inte så ofta du ger det :-) Ja, man kanske skulle ta sig i kragen och se den?

2010-07-31 @ 20:03:41
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jag tvekade mellan 4,5 och 5, men varför snåla?!? ;-D För den var riktigt min typ av film! Älskar såna här filmer! Så gå och se den! Men på BIO!!! :-)

2010-07-31 @ 20:07:40
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0