Dagens Dagbok – Fredagen den 18 juni 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med sex fotografier).


I morse gick jag också upp halvsju, och genomgick mina vanliga morgonbestyr. Borzko och Jimmy hade åkt till jobbet som vanligt. Men Jenny hade en ledig dag i dag. Vid niotiden så gick hon upp och då åt vi frukost tillsammans.


Sen vid tiotiden så stack vi iväg mot Centrum, mot T-banan och sen vidare in mot stan.



Först så åkte vi till Skanstull, och till Södertappen. Där värvade jag Jenny som blodgivare. Som tack fick jag en tia-lott, och så fick jag också det här fina mobilsmycket.



Jenny fyllde i massa papper, och tog en massa prover. Och om ett par veckor så vet hon om hon får blodgivare eller inte. Men det får hon säkert.


När vi var klara där så åkte vi in till T-Centralen för lite shopping. Först så var vi på Stadium där jag köpte mig en ny bikini. (Bilder på dagens shopping kommer som vanligt i ett separat inlägg).


Vi hamnade sen mitt i generalrepetitionen av bröllopskortegen i morgon. (En film på det kommer lite senare också). Här står det militärer längs hela gatan och väntar.



Sen så gick vi till Edelweiss i Gallerian för lite fika och lätt lunch.



För mig blev det en caffe latte och en ostmacka.



Efter det så blev det mera shopping. Jag köpte mig ett par långa jeansshorts på H&M.


Vi åkte sen till Slussen och gick till Götgatsbacken. Där handlade jag smycken på The Fool och på Glitter. Ringar, näspiercingar, och mobilsmycken blev det.


Efter det så åkte vi hem till Farsta igen. En sväng in på Systembolaget blev det där, för Jenny skulle handla lite.


När vi kom hem så gjorde sig Jenny iordning för en partykväll. Och precis när hon skulle sticka iväg, vid halvfemtiden, så kom Jimmy hem från jobbet. Också precis då, så blev det ett väldigt åskväder här. Eftersom regnet vräkte ner, och det blixtrade och dundrade rejält, så var Jimmy snäll och skjutsade Jenny dit hon skulle.


Sen när Jimmy kom hem igen, så åt han och jag middag tillsammans. Jenny skulle äta middag dit hon skulle.


Jimmy gjorde sig sen också i ordning för en partykväll, och stack sen iväg med tunnelbanan vid sjutiden, hem till en kompis.


Så här ser mina händer ut nu, med dom tre nya ringarna som jag köpte.



Kommentarer
Postat av: Snurran

kul att ha sett genrepet, då behöver du ju inte åka in och kolla på riktigt i morgon ;-D

2010-06-18 @ 23:34:08
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var faktiskt lite kul! ;-)

Och jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra i morgon, om jag ska åka in eller inte.

2010-06-18 @ 23:37:44
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0