Dagens Dagbok – Onsdagen den 23 juni 2010 – Andra Halvan av Eftermiddagen. (Med tre fotografier).


Jag satt sen på balkongen och läste i min bok, lyssnade på musik, och varvade lite med stunder med datorn.


Vid kvart över fyra så kom Jimmy hem från jobbet. Han hämtade bara upp mig då, och sen så åkte vi direkt till Willys i Länna.



Självscannade gjorde vi, och vi slapp kontroll i dag. Elvahundra kronor handlade vi för.


När vi kom hem så packade vi upp allt, och sen så åt vi middag.


Efter en fika och en pratstund, så satte sig Jimmy på sitt rum, framför datorn.


Jag återgick till att sitta uppe på balkongen, med boken och datorn.



Två snabbsaltade gurkor blev lite ”efterrätt” som jag avnjöt på balkongen.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Bim!

Kan du inte skriva hur du gör dessa snabbsaltade gurkor? :D Jag tycker det låter spännande!

/fan :)

2010-06-24 @ 00:14:03
Postat av: emmy

Oj, mitt namn föll bort men Emmy heter jag.

2010-06-24 @ 00:15:21
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emmy: Hej! Jag har köpt dom här på Willys. Dom ligger färska, i lag, i stora hinkar, och så plockar man gurkorna själv. Dom är rätt så dyra, en gurka brukar kosta ungefär tio kronor. Men dom är otroligt goda.



Förut, när mina barn var små, gjorde jag jämt dom själv, men nu har jag blivit lat och oekonomisk. Jag har inte receptet kvar, men jag minns att man ska ha dillkronor och svartvinbärsbusksblad i, och såna kanske kan vara svårt att få tag på ibland.



Om du googlar så finns det massor med recept, så det är bara att testa dig fram. Men köp gärna en gurka i affären först och testa.



Skriv gärna och berätta sen! ;-)



2010-06-24 @ 08:18:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emmy: http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=snabbsaltad+gurka&aq=f&aqi=g2&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=74422f970010a2ea

2010-06-24 @ 08:18:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför skriver du alltid hur mkt du handlar för? är de inte privat?

2010-06-24 @ 22:47:06
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Varför skulle det vara privat? Jag förstår inte det?

2010-06-24 @ 22:52:09
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0