Dagens Dagbok – Torsdagen den 17 juni 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med fem fotografier).


Även i morse så larmade min mobil klockan halvsju, och jag gick då upp. Dusch och iordninggörande blev det sen. Och efter det frukost, fika och nyhetsläsning i datorn.


Vid halvniotiden så kom Jimmy hem från jobbet. Han skulle på en lägenhetsvisning klockan nio här i Farsta, och jag skulle få följa med.


Så jag fick åka lite lastbil med honom, bort till lägenheten. Vi kollade sen på lägenheten, som var en hyreslägenhet i Familjebostäder, tillsammans med ett flertal andra personer. Jimmy är nummer tjugo i kön från Bostadsförmedlingen, så han lär ju inte få den lägenheten. För den var jättefin, så alla nitton före honom lär nog också tacka ja…


Sen skjutsade Jimmy mig hem igen, och åkte tillbaka till jobbet.


Jag packade då ner lite grejer, och så gav jag mig iväg till Farstastrandsbadet. Första besöket på stranden för i år, och ljuvligt skönt var det.


Helt ensam på badet var jag när jag kom dit vid halvtiotiden. (Se mobilbloggad bild sedan tidigare, lite längre ner i bloggen).


Men sen kom det lite mer folk.



Jag solade, läste i min bok, och lyssnade på musik via Spotify i mobilen.


Vid elvatiden sen så kom mina föräldrar dit. Dom hade egentligen tänkt sig att gå ut på en promenad, men dom stannade hos mig istället.



Fikade gjorde vi förstås. För mig blev det en caffe latte och en ostmacka.



Vid ettiden så gick mina föräldrar därifrån. Och själv så gav jag mig iväg hemåt vid halvtvåtiden, efter fyra timmar på badet.


När jag kom hem så kom Jenny sen hem nästan samtidigt. Hon hade sovit över hos en tjejkompis efter sin partynatt.


Vi satte oss då uppe på balkongen, med våra datorer.


Efter en stund så gick vi en sväng till Centrum. Jag skickade iväg cd-skivan som jag lottade ut i bloggen tidigare i veckan, till vinnaren. Och så hämtade jag ut ett paket innehållande ett nytt batteri till min dator.


En glass blev det också.



Även för Jenny förstås.



När vi kom hem igen så satte vi oss på balkongen igen och njöt av eftermiddagen.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte fråga om Jenny kan börja blogga ordentligt igen? Man saknar hennes inlägg.

2010-06-17 @ 17:15:36
Postat av: Johanna

Vilka härliga bilder. Det har verkligen varit helt underbart väder idag:-)

2010-06-17 @ 19:46:31
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Linda

Go´kväll! Du blev "Veckans blogg" hos mig. Kommer att blogga om bloggar som jag gillar varje vecka, och detta var första veckan jag kör och det blev du :) KRAM

2010-06-17 @ 20:48:46
URL: http://autumnleaf.blogg.se/
Postat av: Snurran

Kul med lägenhetsvisning, även om det inte blir något denna gång - rätt som det är så är det hans tur! Fina bilder bjuder du på också!

2010-06-17 @ 22:42:30
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Jag tycker själv det är tråkigt när Jenny inte bloggar, och jag saknar då också hennes inlägg. Men hon är, och har nog alltid varit, en periodare när det gäller bloggning. Och det får vi nog stå ut med, vi som gillar hennes blogg. Ibland har hon för mycket runt om kring sig i sitt liv, för att hinna och orka med bloggen. Och ibland så känner hon nog bara inte för att blogga. Men jag ska hälsa henne vad du tycker.

2010-06-18 @ 08:48:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Tack för berömmet om bilderna!

Och det var en helt underbar dag i går!

(Men jag ser ut som en liten rosa gris i dag!) ;-D

2010-06-18 @ 08:49:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linda: Hej! Åh! Tack! Vad glad jag blir! Vilken ära! Ska kolla in det nu då. :-)

2010-06-18 @ 08:49:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, fast det kändes nästan bara onödigt att titta på den lägenheten... För man blir ju bara ledsen när man vet att alla andra nitton säkert också vill ha den... Den hade varit helt perfekt för Jimmy! Men, men, han har ju tyvärr inte tillräcklig kötid...



Tack för berömmet om bilderna! :-)

2010-06-18 @ 08:51:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag blev också lite kräfta först men sedan brun som vanligt;-D!

2010-06-18 @ 11:29:56
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Jag är rätt så röd i dag också! :-)

2010-06-18 @ 16:18:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0