Dagens Dagbok – Torsdagen den 3 juni 2010 – Jobbet. (Med två fotografier).


Även i dag så hade jag ungefär samma arbetsuppgifter som i går. Först städade jag i våra matsalar. Sen var jag i skalen och fixade i ordning grönsakerna. Och slutligen så var jag i diskrummet och hade hand om diskplockning och grovdisk.


Vi serverade tomatsoppa (med pasta i), mjukt bröd, och skivad ost i dag. Och vår salladsbuffé.


En av kollegerna var sjuk i dag också. Så vi hade personalbrist med en person i dag med. Men även i dag så gjorde vår praktikant ett bra jobb, så dagen flöt på riktigt bra ändå.


Skönt väder i dag också, så vi satt ute och fikade på eftermiddagsrasten i dag också.


I dag hände en liten olyckshändelse på jobbet. En av kollegerna tappade ut en hel kantin med tomatsoppa på golvet. Tyvärr så fick hon lite på benen och fötterna också, så hon brände sig lite. Men det var ingen större fara med henne, och hon kunde jobba vidare.


Här är all soppa på golvet…



Och här står vår husmor och försöker få upp det värsta med sopborste och sopskyffel innan hon sen spolade golvet.



(Och med tanke på tidigare skriverier i tidningarna så måste jag väl alldeles självklart då säga att ingenting från den soppkantinen serverades…)




Kommentarer
Postat av: Snurran

Usch då, det kunde ha slutat riktigt illa det där.. :-/

2010-06-03 @ 19:29:34
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det kunde det verkligen...

2010-06-03 @ 20:08:56
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0