En liten enkät.


Den här enkäten hittade jag hos "Den bästa bokbloggen - med det sämsta namnet - Bokhora":


(Fast jag har ändrat enkäten lite.)


Senaste bokköp: ”Lilla stjärna" av John Ajvide Lindqvist.


Senast mottagna recensionsboken: "Blodsbröder" av Tommy Deogan.


Senaste bibliotekslånet: Oj, oj, oj... Det var så många år sedan, så det kommer jag inte ihåg.


Senaste utlästa boken: ”Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson.


Favorittidning: Ingen. Läser aldrig tidningar. Bara Aftonbladet och Expressen på Internet.


Plats där jag helst läser: På sommaren: i en solstol på stranden eller på balkongen. Annars: i vardagsrumssoffan.


Så sorterar jag min bokhylla: Alla inbundna böcker står i bokhyllor i vardagsrummet. Och alla pocketböcker står i bokhyllor i sovrummet. Men hur som helst. Och det är svårt att hitta böcker som jag letar efter.


En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: Alla böcker av Astrid Lindgren.


Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: "All världens sagor" - en sagosamling i två delar.


Vad ser jag mest fram emot att läsa i sommar: Ingen speciell. Alla recensionsböcker som jag har i hyllan, och dom som kommer att komma. Sen en hel del pocketböcker som jag kommer att köpa.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0