"Saker jag inte förstår - och personer jag inte gillar" av Lena Sundström - 2005 - Bok



---------    

Recension av boken: "Saker jag inte förstår - och personer jag inte gillar" av Lena Sundström (2005) (Genre: Fakta )

---------


"Vad hände egentligen medan vi tittade på det 32:a avsnittet av Robinson,
klämde den sista DVD-boxen med "Six feet under" eller renoverade
gästtoaletten?

Vad hände med pensionssystemet, elmarknaden, alkoholpolitiken
och solidariteten? När började socialdemokraterna låta som moderater,
och moderaterna låta som socialdemokrater?


Lena Sundström följer spåren efter socialdemokratin. Bobby Ewing
återuppstår i duschen. Lars Adaktusson skickar ut inbjudningar till en
trettondagsfest. En före detta näringsminister tappar plötsligt täckningen
för sin mobil på herrgården när tant Ingrid vill veta vad hon skall göra
med sina Teliaaktier.


Det är en bok för dem som inte vet någonting om politik, och dem
som vet alldeles för mycket. Lena Sundström gör upp med makthavare
och politiska svindlare. Hon gör slut med en gammal kärlek som aldrig
kan sluta högerprassla och söker efter svaren på frågorna: Vem blåste oss
och varför?"

 

(Kopierat från leopardforlag.se)


---------

Det här var en mycket, mycket bra faktabok, skriven på ett mycket roligt sätt. Jag kan verkligen rekommendera den till alla. Jag fick mig verkligen en tankeställare av många av kapitlen.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0