"Welcome to the Jungle - Legenden om Guns N' Roses" (Watch You Bleed - The Saga Of Guns N' Roses) av Stephen Davis - 2009 (2008) - Bok



---------    

Recension av boken: "Welcome to the Jungle - Legenden om Guns N' Roses" (Watch You Bleed - The Saga Of Guns N' Roses) av Stephen Davis - 2009 (2008) (Genre: Amerikansk Skönlitteratur / Roman / Biografi/Memoarer/Dokumentär)

---------


"Guns N' Roses är ett av vår tids största rockband vars frontfigurer Axl Rose och Slash blivit legender - lika kända för sin musik som för sina skandaler, kvinnoaffärer, drogmissbruk och psykiska problem. I Welcome to the Jungle får vi följa deras väg från gatorna i Los Angeles på tidigt 80-tal, genom en period av rockglamour, turnéer och framgång, till ett oundvikligt uppbrott när Slash 1996 lämnar bandet för gott. Av originalmedlemmarna är det idag bara Axl Rose som är kvar i Guns N' Roses, vars senaste skiva Chinese Democracy släpptes i december 2008.
"

 

(Kopierat från norstedts.se)


---------

Jag gillar dokumentärer, faktaböcker, biografier, och memoarer. Och särskilt mycket om rockmusiker. Jag har läst ett flertal som jag har gillat. Bland annat om Mötley Cruë, Ozzy Osbourne, och Marilyn Manson.

Guns N' Roses har jag alltid gillat mycket. Det finns ingen röst mer än Axl Rose's röst som gör att jag får gåshud.

Men den här boken tyckte jag tyvärr inte var speciellt bra. Det märktes tydligt att ingen av medlemmarna i gruppen har varit med och gjort boken. Utan det är en amerikansk journalist som har skrivit den helt själv. Enligt vad jag har läst så har alla i Guns N' Roses helt förkastat boken.

Visst var det lite intressant att läsa om allt som hände rockgruppen. Men jag saknade verkligen någon av medlemmarnas egna ord.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  2,5 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget Norstedts.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------      



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0