Dagens Dagbok – Fredagen den 19 mars 2010 – Eftermiddagen. (Med ett fotografi).


Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem, för han hade veckans lediga dag i dag. Han hade fixat kaffe tills jag kom hem, så det blev en fika och en pratstund då.

 

En stor bukett tulpaner stod det också på bordet när jag kom hem, som han hade köpt till mig.

 

 

Borzko hade varit hos tandhygienisten i dag. Och han hade också gjort veckostädningen i dag.

 

Jag höll på och fixade lite med diverse hushållsbestyr sen. Och jag satt också lite med datorn.

 

Vid halvfemtiden så åt Borzko och jag middag tillsammans, och det blev en fika och en pratstund igen också.

 

Jimmy kom hem från jobbet vid femtiden. Han duschade bara och gjorde sig i ordning. Sen så stack han iväg direkt när han var klar, in mot stan, för att möta upp kompisar. Han skulle äta middag med dom, och sen vidare ut och festa i kväll.

 

Borzko och jag satte oss sen båda två uppe i vardagsrumssoffan, och läste i varsin bok. Jag läste i ”Hungerflickan” av Hillevi Wahl.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0