Dagens Dagbok – Måndagen den 1 mars 2010 – Jobbet.


Måndag igen och jobb igen förstås. Men den här veckan så är det sportlov här i Stockholm, så arbetsveckan blir då lite annorlunda.

 

Vi serverar bara mat till cirka 150 personer istället för som i vanliga fall cirka 650 personer.

 

Och med skickningarna är det ungefär likadant.

 

Tiden vi då har över har vi till extra städning. Plus att vi går på kurser. Och flera tar också ut ledighet.

 

Jag började morgonen med att vara i skalen och fixa med grönsakerna.


Sen när vi var klara där så var jag och städade i lilla matsalen. Vi hade inga ätande där i dag, utan bara i stora matsalen.

 

Så jag och Snurran gjorde lite extra städning där. Bland annat så torkade vi av elementen, väggarna, och fönsterbrädorna.

 

Maten som serverades i dag var kebabgryta och kokt ris. Och en liten salladsbuffé.

 

Allt flöt på bara bra. Och ingenting speciellt hände i dag.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Hah, vad lika vi skrev - och jag länkade till dig också :-D

2010-03-01 @ 16:20:41
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jaså? Okej! Ska kolla in din blogg nu genast då! Och tack för länken! :-)

2010-03-01 @ 16:24:46
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0