Dagens Dagbok – Onsdagen den 10 mars 2010 – Jobbet.


Jobbade förstås som vanligt i dag också. Bilen blev fixad och klar i går, så jag kunde köra bil till jobbet i morse. Stackars Borzko och Jimmy kom inte hem förrän vid halvelvatiden från verkstan i går… Och stackars mig och Borzko, så gick det på nästan tretusen kronor… Men, men, har man bil, så kostar det ju för reparationer ibland... Och vår bil är ju femton år gammal också…

 

Även i dag så var jag först i matsalarna och städade, sen i skalen och fixade grönsakerna, och slutligen i disken med diskplock och grovdisk.

 

Vi serverade soppa (kycklingsoppa), bröd (skivad Skogaholmslimpa), och pålägg (skivad ost). Och vår salladsbuffé.

 

En personal kort var vi i dag, för hon var på kurs. Men vi har fortfarande kvar vår praktikant som hjälper till bra.

 

Allt flöt på bara bra, och ingenting speciellt hände i dag.

 



Kommentarer
Postat av: Mimmi



Tre tusen är väl inget för en reparation som tog så lång tid..tänk om du lämnat in bilen på en märkesverkstad så du har tur som har bilknniga män! Kanske dags att börja spara till en ny bil för en vacker dag som inte är för långt borta så går det inte att reparera mer!

2010-03-10 @ 18:23:13
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ettusen var för materialet. Och tvåtusen var för fyra timmars svartjobb av killen som har verkstaden. För det var inget som min man och son klarade av själv.

2010-03-10 @ 18:31:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Skönt att bilen blev fixad, men inget kul att det var såpass dyrt :-/ Finns ju skojigare saker att bränna pengar på...

Skönt att det gick bra på jobbet också, men jag trodde ni skulle vara fler kort idag?

2010-03-10 @ 18:51:32
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag håller med. Skönt att den blev fixad så pass fort. Men vi trodde att det skulle bli billigare. Men, men, bilar kostar pengar. Och speciellt gamla bilar!



Nej, vi blev en fler än vad vi trodde i går.

2010-03-10 @ 18:58:42
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0