Dagens Dagbok – Söndagen den 7 mars 2010 – Hela Dagen. (Med sex fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i dag också. Jag gick då upp, duschade och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp klockan nio, och genomgick då sina morgonbestyr. Sen så åt vi frukost tillsammans, fikade, och satt och pratade en stund.


Efter det så stack Borzko iväg med bilen, för det är några grejer som krånglar på den, så han åkte iväg till en kompis som har verkstad, och mekade lite.


Jag satte mig uppe i soffan tillsammans med datorn och boken.


Vid tolvtiden så vaknade Jimmy, och han gick då upp. Han åt frukost, jag åt lunch, vi fikade, och satt och pratade en stund. Sen så gjorde sig Jimmy i ordning.


Borzko kom tillbaka hem vid ettiden. Han hade tyvärr inte lyckats få ordning på allt, utan måste jaga lite reservdelar i veckan. Han åt lunch när han kom hem. Och sen så gjorde han sig i ordning.


Jag fortsatte att läsa i min bok, och läste så småningom ut den också. Det var ”Trött, fet & 50” av Täppas Fogelberg.


Vid strax före två sen, så gick jag till Centrum för att möta upp med Jenny, som kom med tunnelbanan hemifrån Robin.


Vi gick sen runt i Centrum och tittade på lite allt möjligt. Och Jenny shoppade lite också.


Sen så köpte vi en bukett tulpaner och gick hem till mina föräldrar med den, som ett litet grattis till deras ettårsdag i lägenheten.


Vid strax före fyra sen, så gick vi alla fyra ner till Centrum, och så mötte vi upp med Borzko och Jimmy utanför Restaurang Antonios.


Sen så åt vi middag där, för att fira min 49-årsdag, och mammas och pappas 1-årsdag i lägenheten.


Lyckades bara med att få med Jenny och mamma på kort i dag… Men på dom blev det dessutom två! ;-)



Förrätt hoppade vi över i dag.


Till varmrätt åt jag hälleflundra med kräftstjärtar, hummersås och kokt potatis.



Och till efterrätt åt jag vaniljglass med varm hjortronsylt.



Jag blev uppvaktad på min födelsedag av mina fem närmaste och käraste.


Av mina föräldrar så fick jag femhundra kronor att köpa mig någonting för.



Och av Borzko, Jimmy och Jenny fick jag ett presentkort på en tur med SkyView, med hela familjen.



Men dom hade inte bokat någon tur nu. Utan vi ska ta det senare till våren.


Efter mat, fika och en trevlig pratstund, så sa vi hejdå till mina föräldrar, och dom gick hem till sig.


Vi andra fyra gick till Hemköp och handlade lite innan vi gick hem.


Jenny var sen bara hemma en kort stund, och sen så åkte hon hem till Robin igen.


Jimmy satte sig sen framför datorn på sitt rum. Borzko satte sig och läste i sin bok i vardagsrummet. Och jag satte mig med datorn i vardagsrummet.

 


 


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad avundsjuk jag blir! Jag vill också ha ett sånt presentkort! :-)

2010-03-09 @ 06:45:08
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Ja, jag blev jätteglad över det! :-)

2010-03-09 @ 15:05:46
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0