Dagens Dagbok – Lördagen den 1 maj 2010 – Eftermiddagen. (Med ett fotografi).


Borzko och jag kom hem vid strax efter tolv, efter vår promenad och shopping. Jimmy hade precis vaknat och gått upp då. Så Jimmy åt frukost, och Borzko och jag åt lite lätt lunch. Och vi tog alla tre en fika och hade en pratstund.

 

Sen så höll både Borzko och jag på med lite diverse hushållsbestyr här hemma en stund. Jag satt också lite med datorn. Och Borzko satt och läste en stund.

 

Vid tvåtiden så stack Borzko iväg mot centrum och till tunnelbanan. Han skulle åka till Globen för att möta upp med några kompisar. Dom skulle gå och äta en pizza och dricka ett par öl. Och sen så skulle dom till Söderstadion för att se Hammarby spela fotboll.

 

Jag satte mig uppe i vardagsrummet och varvade bokläsning med datorstunder.

 

Sen vid fyratiden så åt Jimmy och jag middag tillsammans. Det blev pizza från Pizzeria Americana på vår gata.


Jag åt en Amalfi.

 

 

Efter maten satte sig Jimmy framför datorn på sitt rum. Och jag satte mig upp i vardagsrummet och varvade datorstunder med bokläsning igen.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0