Dagens Dagbok – Lördagen den 1 maj 2010 – Morgonen + Förmiddagen. (Med tre fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse, som nästan alltid på lediga dagar. Jag gick då upp, duschade och gjorde mig i ordning. Sen blev det en fika och lite nyhetsläsning i datorn.


Borzko hade gått upp först en gång klockan halvsex, skjutsat iväg Jenny till jobbet, och sen gått och lagt sig igen för att sova i ett par timmar till. Klockan nio sen så larmade hans mobil för andra gången, och han gick då upp och genomgick sina morgonbestyr.


Vi åt sen frukost tillsammans. Och sen vid tiotiden så gick vi båda två ut på en promenad tillsammans. Borzko brukar ju annars nästan alltid gå och träna på både lördags- och söndagsförmiddagar. Men Farstahallen, och även Stockholm Stads övriga sim- och träningshallar var stängd i dag, på grund av Första Maj.


I Aftonbladets väder på nätet så visade dom en strålande sol. Men i Farsta var det definitivt ingen sol. Det var helt igen mulet och blåste en kall vind. Fast det var i alla fall tio grader varmt i luften.


Vi gick ner mot sjön Magelungen. Sen så promenerade vi mot höger bort mot Fagersjöhållet. Vände efter ungefär en halvtimme och gick tillbaka igen.


Här är Borzko vid bryggan vid Farsta Gård.



Kom till Farsta Centrum vid elvatiden, när dom öppnade affärerna, för vi hade tänkt oss lite shopping.


Borzko köpte nya gympaskor och två tröjor.



Jag köpte solglasögon, fyra bokstöd, sex par trosor och sex par strumpor. (Bilder på det jag shoppade kommer i ett separat inlägg).


Lite matvaror handlade vi också innan vi gick hem, och vi kom hem vid tolvtiden.




Kommentarer
Postat av: Snurran

fy vad det blåste kallt idag, jag är glad att jag fortfarande har min vinterjacka.. :-/

2010-05-01 @ 22:43:40
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var kall vind i dag. Men vinterjackan vägrar jag att ha. ;-)

2010-05-01 @ 23:30:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

men min är ju betydligt tunnare än din och dessutom var jag ute nästan hela dagen..

2010-05-02 @ 13:51:15
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: I dag har jag varit ute i fyra timmar! Hade linne, topp, zip-hood, och tunn skinnjacka på mig. Alldeles lagom! ;-)

2010-05-02 @ 13:55:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0