Dagens Dagbok – Lördagen den 29 maj 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med tre fotografier).


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta, som oftast på lediga dagar. Jag gick då upp, duschade och gjorde mig i ordning. Sen så blev det ett stort glas kaffe och lite nyhetsläsning i datorn.


Jenny hade gått upp redan klockan kvart över fyra, och åkt iväg för att jobba. Jimmy skulle sova länge i dag, eftersom han var ute och festade i natt. Borzkos mobil larmade klockan nio, och då gick han upp och genomgick sina morgonbestyr.


Efter att vi båda sen hade ätit frukost, fikat, och haft en pratstund, så gjorde vi oss båda två i ordning för att ge oss iväg ut. Borzko gick iväg till Farstahallen för att träna. Och själv så gick jag mot Centrum och mot T-banan.


Och det är ju så vackert ute nu så det nästan gör ont…



Jag åkte till T-Centralen för att först shoppa lite. Jag köpte mig två skjortor/blusar på H&M. En plånbok/portmonä och ett paraply på Åhléns. (Fotografier på mina saker i separat inlägg). En pocketbok till min mamma som hon ska få på Mors Dag. En Situation Stockholm-tidning till min pappa. Och så ett par långa shorts/korta jeans till Borzko:



Så småningom så gick jag bort mot Gamla Stan och till Science Fiction-bokhandeln för att vara där klockan tolv när John Ajvide Lindqvist skulle signera sina böcker. Men det har jag ju redan bloggat om i ett separat inlägg.


Åkte sen hem, och kom hem vid ettiden. Borzko hade kommit hem från gymmet, och Jimmy hade vaknat och gått upp. Så vi tog alla tre en fika och en pratstund när jag kom hem.


Vid tvåtiden så stack Borzko iväg med tunnelbanan. Han skulle möta upp några kompisar, ta en fika eller en öl, och sen gå och se Hammarby spela fotboll på Söderstadion.


Jag höll på och fixade lite sen med diverse hushållsbestyr här hemma. Och satt lite med datorn också.

 

Satt sen och läste i min bok ”Jag är Ozzy” av Ozzy Osbourne.


Jimmy och jag åt middag tillsammans vid fyratiden. Sen återgick han till sitt datorsittande på sitt rum. Och jag återgick till min bok och min dator.




Kommentarer
Postat av: Josefin

Vilka fina bilder. Håller med om att det är så vackert ute nu att det nästan gör ont. Det luktar sommar och det är så otroligt grönt efter allt regnande. Jag älskar tiden just nu och hade egentligen bara velat bromsa tiden och njuta av det vackra. Synd att det går förbi så snabbt.



Kramar

2010-05-29 @ 21:45:45
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, det är otroligt vackert ute nu. Synd bara att det har varit så kallt den senaste veckan.



Kram!

2010-05-29 @ 21:49:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ja men värmen kommer att komma tillbaka. Kanske lagom till din semester ;-)



Kramar

2010-05-29 @ 21:52:09
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, det får vi verkligen hoppas! Jag vill helst ha soligt och varmt i mina nio lediga veckor! ;-D

2010-05-29 @ 21:55:39
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Då är det bestämt! ;-)

2010-05-29 @ 21:58:23
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Absolut! ;-D

2010-05-29 @ 22:04:15
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0