Dagens Dagbok – Söndagen den 30 maj 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med femton fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse också och jag gick då upp och möttes av denna lilla lapp från Jenny.



Jenny hade gått upp redan klockan kvart över fyra, och åkt iväg för att jobba.


Jag duschade och gjorde mig i ordning. Tog sen ett stort glas kaffe och läste lite nyheter i datorn.


Klockan nio så larmade Borzkos mobil och han gick då upp. Han överraskade då mig med en bukett röda rosor som han hade köpt i går och gömt undan.



Borzko genomgick sina morgonbestyr och sen så åt vi frukost tillsammans.


Sen så gick Borzko iväg till Farstahallen för att träna. Och jag tog sakerna som jag hade köpt till mamma och gick till Centrum för att köpa lite mer.


En flaska rödvin och en pocketbok hade jag köpt tidigare. Och nu köpte jag en bukett blommor och en ask jordgubbar. Och sen gick jag hem till mamma och pappa.


Här är blommorna som jag köpte.



Och här är mamma med det som hon fick av mig, och som hon blev jätteglad över.



Sen så gick vi alla tre iväg ut på en promenad. Vi gick ner till sjön Magelungen, och så gick vi till vänster längs den fina strandpromenaden.



Vi gick en bit, vände efter en stund, gick samma väg tillbaka, och sen bort till Farsta Gård. Och där bjöd jag mamma och pappa på fika ute i solskenet.



Jag tog en ostmacka till kaffet.



Vi satt sen där en bra stund och pratade och njöt av solskenet. När vi precis var på väg därifrån så ringde Borzko och var klar på gymmet. Han mötte då upp med oss och vi promenerade tillsammans alla fyra mot Centrum.


I Centrum skiljdes vi åt. Mamma och pappa gick hem. Jag köpte mig en glass, och sen gick Borzko och jag hem.



Jimmy var vaken och uppe när vi kom hem.


Borzko och jag satte oss på den övre balkongen när vi kom hem, och läste i våra böcker.


(Här är sju bilder till från promenaden, på otroligt vackra blommande träd och buskar).



Kommentarer
Postat av: Snurran

tur att du har så många trevliga bilder att njuta av när jag själv knappt har kommit utanför dörren denna helg. Tack! :-)

2010-05-30 @ 22:47:05
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack för berömmet om bilderna! :-D

2010-05-31 @ 14:38:20
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0