Dagens Dagbok – Torsdagen den 13 maj 2010 – Morgonen + Förmiddagen. (Med sexton fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost, drack kaffe, och läste lite nyheter i datorn under tiden.


Ingen av dom övriga i familjen var hemma.


Jimmy är på en kompis föräldrars landställe uppe i Norrtälje, och kommer inte hem förrän på söndag kväll.


Jenny jobbar mellan sex och tre i dag. Efter jobbet sen åker hon direkt iväg för att träffa några kompisar.


Borzko jobbar extra i dag. Han kommer troligtvis hem vid sjutiden i kväll.


Hyfsat väder här på morgonen. Ganska så soligt, varmt, och inte så blåsigt. Så jag bestämde mig för att åka in till stan och promenera runt lite där.


Stack iväg hemifrån vid halvtiotiden.


Här är en fin forsythia utanför vårt hus:



Åkte till Skanstull och därifrån så promenerade jag sen in mot stan.


Köpte mig en yoghurtglass på 7-eleven:



Eftersom det är en röd dag i dag, så öppnade inte dom flesta affärerna förrän klockan tolv i dag. Så när jag kom in till stan vid tiotiden var det rätt så lugnt och skönt.


Så här lite folk var det på Västerlånggatan i dag, där det ibland knappt går att gå:



Fina blommor finns det lite överallt nu:



Strömmen var vild:



Här är ännu fler fina blommor:



Jag kunde ju inte låta bli att fotografer träden i Kungsträdgården igen. Nu håller träden på att blomma ut. Det låg fullt med rosa blad på marken. Här är fyra kort från i dag:



Det här lilla konstverket på Kulturhuset ser väldigt verkligt ut:



Jag måste ju bara säga att jag älskar Stockholm på sommaren. Tröttnar aldrig på att promenera runt i stan.



Funderar på om jag kanske ska ta med mig Borzko och gå på bio och se den här på lördag?:



Ingen frukt- och grönsaksförsäljning på Hötorget i dag, eftersom det var röd dag. Utan det var försäljning av en massa annat istället:



Min favoritskulptur:



Hungrig blev jag efter promenaden. Så det blev lite lunch från Pressbyrån innan jag åkte hem till Farsta igen:



Kom hem igen vid halvettiden. Efter tre timmars bortavaro, och drygt två timmars effektiv promenad.



Kommentarer
Postat av: maria,kiruna

jag tycker också Stockholm är mysigt på sommaren, men jag har inte varit dit på vintern någon gång.

2010-05-13 @ 21:16:07
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria, Kiruna: Visst är Stockholm vackert också en solig och snöig vinterdag. Men absolut inte som på sommaren! :-)

2010-05-13 @ 21:27:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Fina bilder! Den Lokan har jag inte smakat, är den god?

2010-05-13 @ 22:23:28
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack för berömmet om bilderna! :-D



Ja, den var god! :-)

2010-05-13 @ 22:27:35
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0