"Förlåt min vrede" av Dan Buthler & Dag Öhrlund - 2009 - Bok



---------    

Recension av boken: "Förlåt min vrede" av Dan Buthler & Dag Öhrlund (2009) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman / Kriminalroman)

---------


"En knarklangare i Stockholm blir skjuten. Och han är bara den första av flera. Det enda som länkar offren till varandra är att de langar knark, men de har inte känt varandra eller tillhört samma grupperingar. Det är också ont om bevis från brottsplatserna. Endast kulor och hylsor som tyder på att gärningsmannen är densamma.

Kommissarie Jacob Colt och hans kollegor sitter fast i utredningen. Är det en uppgörelse i den undre världen? En ensam galning? Eller en aktionsgrupp mot narkotika som någon kallad Städaren påstått till kvällstidningarna?

Samtidigt fortsätter mördaren att bringa sin egen rättvisa. När man inte kan få rättvisa genom lagen får man gå utanför den. Eller?
"

 

(Kopierat från adlibris.com)


---------

Det här är den tredje boken i samma serie. Den första heter "Mord.net" och kom 2007, och fick 3,5 i betyg av mig. Den andra heter "En nästan vanlig man" och kom 2008, och fick en 4 i betyg av mig.

(Här är en länk till "Mord.net". Och här är en länk till "En nästan vanlig man").

Och den här tredje boken i serien, "Förlåt min vrede" kom 2009, och får en 4 i betyg av mig.

Jag gillar verkligen Buthler & Öhrlunds sätt att skriva. Och jag tycker mycket om karaktärerna i boken. Ser verkligen fram emot att följa dom i fler böcker.

Storyn i den här boken var intressant, om mord på knarklangare.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Damm Förlag.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------   



Kommentarer
Postat av: elisabeth

Men har du inte läst Grannen av Buthler och Öhrlund! Det är en forstättning av En nästan vanlig man. Läs den!!

2011-11-03 @ 21:42:39
Postat av: Britt-Marie Bim Kullin

@elisabeth: Jodå! Jag har läst "Grannen"! Jag har läst ALLA böcker av Buthler & Öhrlund! Jag älskar dom! :-D

2011-11-03 @ 21:46:31
URL: http://bimsblogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0